Back to top

Recta final per a l'adjudicació del nou contracte de la brossa

Fomento de Construcciones y Contratas i Valoriza, una filial de Sazyr, són les dues úniques candidates que s'han presentat. Els treballadors temen que l'empresa que gestioni el servei no els millori les condicions.

Després d'anys de prórroga i amb un segon plec de clàusules per adjudicar el concurs del servei d'escombraries perquè el primer es va recórrer, el nou contracte de la neteja de la ciutat encarrila la recta final. Però no ho farà exempt de discrepàncies. 

Fomento de Construcciones y Contratas i Valoriza Servicios Ambientales són les dues úniques empreses que es van presentar al concurs. L'Ajuntament va intentar fer el contracte més atractiu incrementant-ne el valor en mig milió d'euros anual, però finalment van ser només dues companyies les que s'hi van presentar. Segons els treballadors, això s'explica perquè el plec de clàusules no s'adequa a les necessitats de la ciutat ni a les de les empreses. 

Un contracte que encara no s'ha adjudicat

Els sindicats temen que la decisió  ja s'hagi pres i que l'empresa guanyadora no garanteixi unes millors condicions laborals per als treballadors. De fet, aquest dilluns han convocat una mobilització a la plaça del Mercadal perquè asseguren que Valoriza ha guanyat el concurs i defensen que en altres punts on aquesta filial de Sazyr gestiona serveis d'aquest tipus no hi ha pau social amb els professionals. 

Ara bé, des de l'Ajuntament asseguren que no hi ha res decidit, que encara queden passos administratius a seguir i que el procés encara es podria allargar més. Un altre escenari que preocupa als treballadors, que tenen por que, sigui quina sigui l'empresa que es faci finalment amb el servei, pugui veure com la rival l'hi impugna els resultats i el nou contracte s'allargui encara vuit o nou mesos més. 

Reivindicacions laborals

Mobilitzacions brossa Reus

Des de fa mesos, els treballadors del servei de la neteja demanen que la nova licitació vingui acompanyada també d'un nou conveni laboral. Els empleats apunten a una sèrie d'accions reivindicatives per reclamar millores. Així, no descarten mobilitzacions davant de l'Ajuntament o vagues intermitents. Un altre dels problemes amb els quals han hagut de batallar els professionals del servei, és el deficient estat del parc de vehicles. 

Paraules clau:

Notícies relacionades