Back to top

Reus destinarà 3 milions d'euros a modernitzar la gestió tributària

L'Ajuntament de Reus renova l'actual sistema de gestió tributària per un model més digital. L'objectiu és millorar l'eficiència del servei i facilitar els pagaments i tràmits electrònics.

Reus aposta per modernitzar l'aplicatiu informàtic que s'encarrega de la gestió tributària ja que, segons el consistori, el model actual, adquirit fa 20 anys, ha quedat totalment obsolet tant a nivell tècnic com a funcional. D'aquesta manera, el nou sistema permetrà agilitzar les gestions i reconvertir la gran majoria  d'aquestes de forma electrònica. Els contribuents però podran seguir relacionant-se digitalment amb l'administració com ho feien fins ara: a través de la carpeta ciutadana i la seu electrònica municipal.

3 milions d'euros

El contracte del projecte surt a licitació amb un pressupost de tres milions d'euros i un calendari d'implantació i ús total de 10 anys. Des de la regidoria d'Hisenda, destaquen els beneficis del nou sistema. Alguns d'ells relacionats amb l'optimització de recursos, el control de la morositat i l'intercanvi d'informació.

Un dels projectes més complexos del mandat

Es preveu que el sistema estigui 100% operatiu el 2022. Un compromís adquirit pel Govern de Reus en el Pla d'Acció Municipal 2019-2023 que representa un dels projectes de transformació digital més complexos dins de l'administració.

Paraules clau:

Notícies relacionades