Back to top

Reus Promoció incrementa l'acció exterior

Reus Promoció utilitza la capitalitat de la cultura catalana per reforçar la seva acció exterior. A les fires on la ciutat té presència habitualment s'hi suma, enguany, Londres. Al material que s'utilitza per a promocionar-se hi té especial pes la Capital de la Cultura, així com el patrimoni local i la gastronomia. A banda de les accions individuals, Reus comparteix estratègies amb Salou, Cambrils i La Pineda en l'anomenada Aliança turística.
Montserrat Caelles, regidora de Projecció de Ciutat, durant la roda de premsa

El patrimoni de Reus és un dels puntals de la seva acció de exterior. L'Agència Reus Promoció ha elaborat material nou incorporant l'activitat de la capitalitat cultural. Aquests atractius turístics s'exporten a fires, per exemple, a Londres aquest diumenge.

El govern català hi organitza un esdeveniment amb motiu de Sant Jordi, de la mateixa manera que a Madrid. El Centre Cultural Blanquerna, seu de la Generalitat a la capital estatal, també organitza actes per al dia del llibre. Terrassa, Falset i Cambrils són 3 exemples més d'aquesta acció de promoció que té en compte els registres turístics a l'hora de decidir a quines ciutats actuar. Montserrat Caelles, regidora de Projecció de Ciutat, explica que 's'estudien les dades del turisme que està previst que arribi i el turisme que ha arribat en anys anteriors i els indicadors ens diuen que continuarà venint, i llavors s'estructuren les ciutats amb les quals col·laborem i els esdeveniments on assistim'.

Pel que fa al material de promoció, es té en compte els actes que es fan en el marc de la Capital de la Cultura, però no de manera exclusiva. 'Promocionem, evidentment, el patrimoni, però també la vitalitat cultural, la vitalitat i l'experiència comercial i, evidentment, la marca vermut de Reus', explica Caelles. L'acció exterior es completa amb l'Aliança turística, una línia de treball conjunta amb els patronats de Salou, Cambrils i La Pineda. Aquesta tasca conjunta porta els municipis, per exemple, a la Fira B Travel de Barcelona o la Fira Map Pro de París.