Back to top

Reus vol convertir la bicicleta en vehicle referent

L'Ajuntament de Reus impulsarà aquest 2018 els tres primers projectes del Pla Específic de la Bicicleta amb l'objectiu de convertir aquest vehicle en el referent a la ciutat.
La nova ruta integra tots aquells aspectes que poden incidir en l'ús de la bicicleta amb el propòsit final d'incrementar-ne la presència.

L'Ajuntament de Reus engegarà els tres primers projectes del nou Pla Específic de la Bicicleta abans de finals d'any. L'objectiu és elaborar un full de ruta de la mobilitat ciclista a la ciutat amb el propòsit d'augmentar-ne la utilització i convertir-la en el vehicle referent a Reus. "Reus és una ciutat que per la seva forma, orografia i dimensió és perfecta per moure-s'hi a peu i en bicicleta, i el cotxe hauria de tenir un paper molt petit", reconeix el regidor d'Urbanisme a l'Ajuntament de Reus, Marc Arza.

El pla, que es va encarregar a la consultora de mobilitat INTRA al gener de l'any passat, té una inversió global de 2,2 milions d'euros i es dibuixa en tres fases d'execució. La primera recull les propostes més immediates que s'engegaran durant els propers mesos, com són la connexió dels passejos amb l'estació de trens, el reforç de la senyalització a les zones 30 i l'enllaç entre l'estació de busos i el parc Mas Iglesias. "Del pla surten els punts principals i recorreguts habituals que fan els ciclistes i on s'ha de garantir seguretat", destaca Arza.

En total, la previsió de les tres fases és crear a llarg termini 35 nous quilòmetres de carrils bicicleta que s'afegirien als 20 ja existents i adaptar la xarxa ciclable al màxim nombre de vies de la ciutat. Segons l'estudi elaborat per l'empresa INTRA, Reus només compta amb un 3% d'usuaris habituals de bicicleta, una xifra que tot i ser molt reduïda, s'ha triplicat des de l'any 2009.

Paraules clau: