Back to top

El sector turístic descarta que el 17A hagi afectat aquesta campanya d'estiu

Els atemptats del passat agost van representar un daltabaix a molts nivells: social, polític, policial però també econòmic. Un any després, el sector turístic valora la situació i descarta que la campanya, tot i ser més fluixa, estigui condicionada pels atacs.
Passeig Marítim

Aquest és el primer estiu després de l'atac registrat el 18 d'agost de 2017 a Cambrils. El turisme és un dels motors econòmics a la Costa Daurada i evidentment, també a Cambrils. Malgrat els fets ocorreguts, el sector de l'allotjament no ha notat conseqüències negatives aquest any. Així ho assegura Berta Cabré,  viscepresidenta de la Federació d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de Tarragona, qui posa l'accent en les facilitats que es van donar en aquell moment a tots els clients que van preferir escurçar o bé cancel·lar les seves vacances a causa dels atacs. Tot i això, puntualitza que aquesta acció no va representar un percentatge destacat i que es va tractar d'una opció minoritària.

Pocs dies més tard de l'atac, la Unió de Botiguers del municipi va engegar una acció que buscava recuperar la confiança qüestionada. Amb un lema senzill, 'I love Cambrils', els comerciants de la zona van voler demostrar que la por no els guanyaria i que estaven units contra el terrorisme. Segons el president de la Unió de Botiguers Enrique Arce, aquesta campanya va ser puntual però va moure a molts associats, i fins i tot encara avui es poden trobar alguns locals amb aquests cartells a l'aparador. Malgrat tot, l'acció va traspassar l'àmbit econòmic per evolucionar al social i es va ampliar sota el lema 'Tots som Cambrils', frase que va encapçalar la multitudinària concentració en suport a les víctimes i en rebuig a la violència que va tenir lloc a la població del Baix Camp. Més enllà d'això, sis mesos més tard es van enlairar globus blancs per commemorar el mig any dels atemptats coincidint amb un altre acte solidari.

        

Una campanya fluixa

Ara bé, les dades relacionades amb el comerç i les pernoctacions aquest juliol no han estat les desitjades. Des del sector però, descarten que tingui relació amb els atemptats i apunten a que han coincidit un cúmul de circumstàncies. Caldrà esperar fins a finals d'aquesta temporada estival per poder fer els comptes tancats i valorar amb més perspectiva quins han estat els factors que han fet d'aquest estiu, una campanya diferent.

Subscriu-te a la newsletter diària

PolÌtica de privacitat de dades

Paraules clau:

Notícies relacionades