Back to top

Tot a punt pel programa Enginy de formació en realitat virtual i augmentada per a fires i convencions

Una quinzena d’inscrits participaran en el programa, que començarà el dia 18 de gener a les instal·lacions de firaReus Events.

REDESSA i la Fundació Autoocupació ultimen els preparatius per a l’inici del programa Enginy de formació en realitat virtual i augmentada per a fires i convencions, emmarcat en el Programa Primer de Catalunya Emprèn i que compta amb la col·laboració del Clúster TIC

Aquestes sessions centrades en iniciatives emprenedores i tecnològiques aplicables al sector del turisme de negocis oferiran formació en noves tecnologies i en gestió empresarial i tindran la realitat virtual i augmentada com a eix central.

Les sessions del programa Enginy combinaran la formació amb el treball en equip, per a cercar projectes innovadors que es puguin aplicar a l’organització de fires, convencions o congressos. 

Els participants rebran una formació de 100 hores en realitat virtual i augmentada aplicada al sector del turisme de negocis i 60 hores d’acompanyament especialitzat per a cadascun dels projectes que es desenvolupin durant la formació.

Les sessions es realitzaran del 18 de gener al 26 de març

Temari previst

  1. El posicionament de firaReus en el sector MICE: riscos i oportunitats en el mercat nacional i internacional.
  2. El turisme de negocis: el perfil dels clients. Presentació de les necessitats actuals de firaReus.
  3. Generació de grups i desenvolupament d'habilitats en la gestió d'equips per projectes.
  4. Treball de camp de les oportunitats exposades per firaReus: visita a projectes existents i redacció del DAFO.
  5. Metodologia i processos de Design Thinking per a treballar les necessitats de firaReus I.
  6. Metodologia i processos de Design Thinking per a treballar les necessitats de firaReus II.
  7. El món real i el món virtual. Abordatge del concepte virtual. Realitat virtual i augmentada i les seves diferents combinacions.
  8. Tecnologies per crear escenaris virtuals. Els software més potents del mercat i característiques. Tècniques de creació virtual. Modelatge, textures, ambients, il·luminació i animació.
  9. Digitalització, tecnologies de digitalització, tipologies de dades i les seves dificultats i tècniques de processament.
  10. Dispositius, present i futur. Dispositius de realitat virtual i realitat augmentada del mercat. Funcionament bàsic i tecnologies emprades per funcionar. Avantatges i inconvenients. Projectes de futur de les empreses líders en dispositius.
  11. Motors de realitat virtual. Aplicacions dels motors de realitat virtual. UNREAL i UNITY. Tècniques per optimitzar models, escenaris i noves tècniques d'hiperrealisme en temps real.
  12. APP's. Plataformes i tipus d'aplicacions del mercat, anàlisis del potencial i limitacions. Paquets més important per al desenvolupament d'aplicacions. Llenguatges i programacions pioners. Funcionament de les Apps store més importants del mercat i el seu funcionament.
  13. Treball de camp de les tecnologies exposades dins de firaReus: visita a les instal·lacions per avaluar la factibilitat d'aplicar les noves tecnologies al model de firaReus.
  14. El mercat mundial del turisme de negocis. Escalabilitat tecnològica: visita a les instal·lacions de Fira de Reus per avaluar la factibilitat d'aplicar les noves eines de gestió de projectes i resolució de conflictes.
  15. Generació de models de negoci i estratègia empresarial. Metodologia del Canvas, segons Alex Ostelwalder.
  16. Introducció i guia de l'elaboració d'un estudi i test de mercat per a un projecte empresarial.
  17. Anàlisi teòric i pràctic de la viabilitat econòmica i financera d'un projecte empresarial.
  18. La presentació del projecte empresarial: l'Elevator Pitch i habilitats de comunicació en la captació d'inversió.
  19. Eines de prototipatge i aproximació teòrica al concepte de Mínim Producte Viable (MVP), orientat a les APPs i software.
  20. Workshop d’elaboració del MPV dels projectes participants.
  21. Seguiment del treball realitzat en el bloc 2. Anàlisi d'eines per la gestió de projectes (GANT o Scroom), empoderament del grup i teories de la motivació de l'equip.
  22. Sessió de Cloenda.

La sessió final del programa Enginy de formació en realitat virtual i augmentada per a fires i convencions es farà el dia 26 de març i comptarà amb un marketplace on potencials clients, col·laboradors i proveïdors podran proposar als participants donar continuïtat als seus projectes. 

Paraules clau:

Notícies relacionades