Back to top

El Trapezi fomenta la marca 'circ català'

LAURA ROIG

Més públic, més presència a les xarxes socials, més espectacles, i sobretot més programadors. Després d’uns anys de canvis i replantejaments, el Trapezi ha trobat el camí consolidant la presència de professionals i ampliant la seva oferta més popular.

A més, ha complert els objectius d’enfortir el contacte entre els professionals, ajudar a crear sinèrgies i, en definitiva, donar a conèixer i difondre aquesta art escènica.

Després de 19 edicions, el Trapezi de Reus s’ha consolidat com un referent pels professionals del món del circ. Enguany se n’han acreditat 113, un 34% més que l’any passat, i d’aquests, una seixantena han estat programadors.

I és que el circ està creixent a casa nostra, fins i tot, des de l’organització s’apunta que s’està creant la marca “Circ Català”. Però més enllà d’una gran plataforma pels professionals, el Trapezi és també un festival de carrer que atrau anualment uns cent mil visitants.

En general els espectacles i les activitats que s’han organitzat entorn del circ han estat força ben valorats pel públic. Els espectacles dels teatres també han incrementat el nombre d’espectadors, sobretot al divendres que acostumava a ser un dia fluix, i s’han exhaurit bona part de les entrades.

Durant els 4 dies que ha durat la fira s’han programat 70 actuacions de 43 companyies, acollint un total de 135 artistes de circ. En aquesta edició s’han potenciat les creacions catalanes i s’ha apostat també per les de la resta de l’estat, reduint-se la presència de companyies internacionals.

Els professionals del circ opinen que tot i que el sector està en ascens, encara falten sales que programin circ estable. El trapezi s’ha convertit en un gran aparador per les companyies d’aquí, però també en una fira on es mostren els projectes que s’estan fent a fora.