Back to top

UGT denuncia mancances de seguretat a l'aeroport de Reus

Afirmen que la manca de personal provoca que no s'apliqui el pla d'autoprotecció. Tampoc es pot operar en 2 de les 4 franges horàries més utilitzades per les companyies. Acusen AENA i govern central de faltar a la veritat.
L'aeroport de Reus en una imatge d'arxiu

La falta de personal a l'aeroport no només no permet que sigui competitiu, sinó que posa en risc la seguretat de treballadors i usuaris. Així de taxatius es mostren de del sindicat UGT, que denuncien que s'incompleix, sistemàticament, el pla d'autoprotecció. Carreguen contra la direcció de la instal·lació i l'acusen d'haver estat enganyant el territori. Eleven les crítiques al govern espanyol, qui consideren que, de facto, posa de manifest que el pla d'autoprotecció no es compleix. Estan preparant, segons el sindicat, el que qualifiquen de pedaç legal per poder operar sense el personal necessari evidenciant, exposen, que hores d'ara ja no hi és i es busca només la protecció legislativa per seguir operant com fins ara. 'S'estan realitzant operacions de facturació amb passatgers dins la instal·lació sense que hi siguin presents pràcticament la totalitat del personal que hauria d'assistir aquests passatgers en cas que es produís una emergència', denuncia Carlos Tomás, delegat de la UGT a l'aeroport de Reus.

Alguns d'aquests treballadors són 'els Bombers o el personal del Centre de Coordinació Aeroportuari, que és el cor de l'aeroport, el que activa i gestiona el pla'.

Denuncien que el ministre de Foment va dir, al Senat, que no s'havien desviat vols de Reus al Prat per falta de personal. UGT posa sobre la taula els dos vols d'òrgans per a transplantaments desviats en els dos darrers anys. Asseguren, de fet, que la opacitat d'AENA no els permet acreditar si s'han desviat més vols o no. Aquesta falta de personal provoca, expliquen, que, a banda de posar en risc la seguretat, no es pugui convertir en una instal·lació competitiva. Tomás posa d'exemple les franges horàries operatives: 'Amb aquest horari només podem atendre 2 de les 4 franges horàries on les companyies aèries concentren les seves operacions o prefereixen operar'.

En temporada alta, a l'estiu, aquestes 2 franges es troben saturades i hi ha operacions que no es poden realitzar'.

Amb tot, reben amb satisfacció la redacció d'un nou Pla Director que el govern central ha anunciat aquesta setmana. Ho veuen amb l'esperança, expliquen, que s'apliqui i s'executi a diferència del que passa, afirmen, amb el que es va redactar l'any 2001.