UGT reclama solucions per a la torre de control de l'aeroport
El darrer 3 de juliol, la torre de control de l'aeroport de Reus es va quedar a les fosques. El vol destinació Glasgow no es va enlairar amb una connexió regular amb els controladors aeris per falta d'un tècnic de manteniment que conegués les instal·lacions reusenques.
Aquest és el darrer exemple relacionat amb la manca de personal que denuncien des de la UGT de l'aeroport de Reus. Jaume López, membre la organització sindical, afirma que "falta personal a la torre de Reus, i s'ha de contractar una persona. Com que no ho fan, hi ha dues opcions: deixar la torre amb cap efectiu, que ja ho han fet dues vegades aquest any, o contractar algú de fora que vingui a treballar aquí".
En un comunicat, AENA desmenteix aquestes declaracions, ja que constaten que l'aeroport té el personal format necessari per suplir avaries com aquesta. Jaume López també explica que el focus del problema és la gestió del personal a l'estiu, que és quan l'aeroport té més afluència de passatgers. "El transport aeri es basa en la cadena de seguretat i no pot treure una peça com el tècnic de manteniment. De la mateixa manera que sense un controlador aeri no poden aterrar els avions, sense aquest tècnic no es poden arreglar els equips que es fan servir".
D'altra banda, AENA ha anunciat que l'empresa Levantina Ingeniería y Construcción serà l'encarregada de tirar endavant les obres de l'edifici de la terminal de l'aeroport de Reus. La inversió final serà d'uns 11 milions i mig d'euros, i s'ampliaran la zona d'arribades, control de passaports i la sala de recollida d'equipatges, que comptarà amb una nova cinta. El nombre de filtres de seguretat s'ampliarà fins a sis, i també es milloraran les dependències de seguretat. Està previst que les obres durin 22 mesos i acabin a l'octubre del 2020. Tot i així, AENA encara no ha definit una data per l'inici de les obres.