Back to top

Una vuitantena de famílies són aconsellades sobre estalvi energètic

No utilitzar tots els electrodomèstics a la vegada, utilitzar-los en un horari específic o tenir contractada una potència elèctrica ajustada al consum familiar són algunes de les recomanacions més repetides al punt d'assessorament energètic de Reus. Fa tres mesos que es va posar en marxa i fins al moment, són una vuitantena les famílies que se n'han beneficiat
Estalvi

Revisar la factura d'electricitat és el primer pas que es fa al punt d'assessorament energètic de Reus amb la intenció d'ajudar a estalviar en les despeses domèstiques. Fa tres mesos que aquest servei està en marxa a la capital del Baix Camp, on un professional del col·legi d'enginyers s'encarrega d'analitzar amb les famílies més vulnerables les factures d'aigua, llum i gas. A partir d'aquí, es fan una sèrie de recomanacions, de les quals ja s'ha beneficiat una vuitantena de famílies.

Tal com explica la regidora de Benestar Social a l'Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella, apunta que d'aquestes famílies, al 24% se li recomana canviar la potència contractada, al 90% que canviï de tarifa i a la meitat d'aquests se'ls ha aconsellat demanar el bo social perquè reuneixen les condicions per adherir-s'hi. Concretament, per rebre aquesta ajuda que rebaixa un 25% la factura de la llum, cal ser o bé família nombrosa, pensionista amb la renda mínima, tenir tota la unitat familiar a l'atur o bé tenir contractada una potència menor als 10 kilowatts.

De mitjana, l'estalvi que s'aconsegueix és del 25% amb el bo social, però se li pot afegir un altre 25% si es compleixen conductes que superin la discriminació horària. A la vegada, si s'ajusta la potència es pot rebaixar el rebut fins a 60 euros en un any. 

Tres mesos després de posar en marxa del punt d'assessorament energètic, el consistori reusenc fa un balanç positiu del servei. El servei, tot i que és obligat per a totes aquelles persones que volen accedir al bo social, és obert a tota la ciutadania. Per treure'n profit, és necessari que els usuaris portin els rebuts de subministrament d'aigua, llum o gas, ja que l'assessorament és personalitzat. Per la seva part, la subvenció contra la pobresa energètica es podrà demanar fins al 30 de novembre.