Back to top

El 112 tanca el 2023 amb un 4% més de trucades ateses que l'any anterior

En el marc del Dia Europeu del 112, el Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència de Catalunya ha fet públiques les dades operatives del 2023. En aquest sentit, el Servei d'Emergències va rebre més de 2.300.000 trucades. Però, quin és el funcionament d'aquest servei des que es rep una trucada fins que s'activa el dispositiu adequat?

El 112 és una combinació de números que tothom té en ment quan hi ha una emergència. La ciutadania hi truca quan necessita algun servei d'urgència, però un cop aquesta trucada entra a la centraleta, passa per un procediment per tal de ser atesa. Primerament, són els gestors de la sala d'Emergències qui fan un seguit de preguntes a l'usuari per tal de classificar l'emergència i es deriva tota la informació al cos operatiu que requereixi cada tipus d'urgència, ja sigui per policia, serveis mèdics, bombers i Protecció Civil.

A més a més, el servei garanteix sempre l'atenció de les trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany i també disposa d'un servei de traducció extern que dona suport a més de 50 idiomes, i és que el 112 no només és conegut pels catalans. Es tracta d'una combinació de números generalitzada pels serveis d'emergència d'arreu d'Europa.

En aquest sentit, el Servei d'Emergències a nivell català va rebre gairebé 2.320.000 trucades l'any passat, la majoria per sol·licitar serveis de seguretat i assistència sanitària respectivament. Tot plegat suposa un augment en aquestes trucades del 4% més de trucades al 112, que en l'any anterior.

 

 

Paraules clau:

112

Notícies relacionades