Back to top

El baixador de Bellissens hauria de ser una realitat el 2021

El projecte del baixador de Bellissens ha fet una passa més. Se n'ha presentat l'estudi informatiu elaborat per la Generalitat de Catalunya aquesta tarda mateix. Un cop es presentin i resolguin les al•legacions, el Govern preveu poder licitar el projecte el 2019 i que les obres acabin entre 2020 i 2021.
El baixador de Bellissens hauria de ser una realitat el 2021

En aquest solar s'hi edificarà la futura estació de Reus sud, el que es coneix com a baixador de Bellissens. La dificultat tècnica principal és el pendent que hi ha a la via actual. Per construir l'estació cal una plataforma plana i, per rebaixar el pendent, hi ha dues alternatives. Per una banda, la que agrada més tant al Govern com a l'Ajuntament de Reus. Es tracta de construir dues vies noves al costat de les que ja hi ha. D'aquesta manera no s'incideix tan directament en el trànsit ferroviari que ja hi ha. L'obra, a més, és més ràpid d'executar i més econòmica, ja que està pressupostada en 12 milions d'euros. L'altra opció, pressupostada en 15 milions d'euros, consisteix en construir una via alternativa per on desviar el trànsit mentre s'actua sobre les vies actuals per rebaixar-ne el pendent.

Pel que fa a l'estació, es construirà a la rotonda més pròxima a la biblioteca Pere Anguera. El projecte preveu un edifici simple i funcional, i permetre l'accés a les andanes tant des de Mas Iglesias com des de l'altra banda de les vies, que connecta amb la universitat. Ara, el calendari estableix un període d'al·legacions d'uns mesos. Un cop tancat, ja es podrà redactar l'informe constructiu, un procediment que la Generalitat preveu executar durant el 2018. D'aquesta manera, el 2019 es licitarien unes obres que s'allargarien entre un any i mig i dos, és a dir, entre 2020 i 2021, el baixador hauria de ser una realitat.

Quan es va engegar el projecte, es preveia que fos l'Estat qui en pagués les obres. Hores d'ara, però, des del govern català s'afirma que l'obra la finançarà, íntegrament, la Generalitat. Aquesta nova estació podrà donar servei a una demanda potencial d'uns 3.000 viatgers al dia. La seva àrea d'influència és la zona sud de Reus, des de barris com Mas Iglesias, Montserrat o Fortuny, fins a l'Hospital Sant Joan o la facultat de la URV, que ho veu com una oportunitat molt bona per potenciar el campus d'Econòmiques.