El Black Friday té poca incidència en el petit comerç
La campanya comercial del Black Friday, que s'ha instal·lat a casa nostra vinguda dels Estats Units, ha passat de ser un gran revulsiu en vendes a estancar-se en els darrers anys. I de fet, l'impacte que suposa en els comerços varia substancialment si parlem de les grans cadenes o bé ens fixem en els petits comerciants, que sovint s'hi adhereixen per les inèrcies del sector, però no hi veuen grans beneficis.
Una campanya que s'allarga més enllà del divendres
Tot i que el Black Friday fa referència al divendres, en concret l'últim divendres del mes de novembre, la majoria de comerços allarguen les promocions durant el cap de setmana o tota la setmana, i fins i tot en alguns establiments, comencen més dies abans. Els descomptes, però, solen ser parcials o inferiors als de les campanyes de rebaixes tradicionals de l'estiu o l'hivern.
Les expectatives es traslladen a la campanya de Nadal
Si bé la tardor, en general, no ha estat gaire bona en el volum de vendes, en part per la pèrdua de poder adquisitiu a causa de la inflació, però també, en el cas de la roba i complements, per la falta de fred, la baixada de temperatures dels últims dies i les vendes típiques relacionades amb les festes nadalenques, fa preveure una campanya de Nadal més bona, que permetrà als comerciants tancar l'any amb millors xifres.