Back to top

Bodes al mil•límetre

Tot Nuvis ha acollit aquest cap de setmana un centenar d'expositors de tots els sectors experts en els preparatius d'una boda. La fira, que enguany compleix 25 anys, és un reflex de les noves tendències, que cada vegada van més enfocades a fer el casament a mida de les parelles.
Tot Nuvis

Els nuvis d'ara cada vegada ho tenen més clar. Lluny de celebrar una cerimònia convencional, la majoria vol planificar fins al més mínim detall. I no només això, sinó que les parelles també busquen que el casament dugui la seva empremta personal. Un desig que, des de fa uns anys, tendeixen a confiar en professionals experts en el sector. "No es tracta simplement d'anar a un restaurant a seure i menjar, sinó que importen tots els petits detalls que abans potser es confiaven a algun amic o familiar i dels quals ara s'ocupen professionals que saben què fer en tot moment", destaca Giuseppe Liberatore, responsable comercial d'un dels restaurants expositors.

La personalització ha arribat fins a l'element més clàssic de les bodes, les aliances. Algunes fins i tot contenen un fragment de la història dels nuvis. "Intentem que les aliances acabin sent quelcom molt especial. Treballem molt en disseny 3D que ens va permetre fer, per exemple, unes aliances amb el perfil d'una muntanya, que per a la parella era molt important" explica Sandra Yubero, arquitecta i dissenyadora de joies.

Amb la popularitat d'Internet i les xarxes socials, les empreses del sector han trobat la manera de donar-se a conèixer molt abans que els nuvis arribin a l'establiment. Alguns, de fet, vénen tan informats que la tasca dels professionals es basa més aviat a ajudar-los a seleccionar d'entre tot el reguitzell d'idees. "Els nuvis estan excessivament informats amb les xarxes socials, Pinterest, Divinity Channel... i les bodes d'amics i familiars. Tenen molta informació i nosaltres som allà per rebre'ls, ajudar-los a canalitzar-la i dissenyar-ho tot de la millor manera possible" valora Adriana Escrigas, coordinadora d'esdeveniments.

Un cop casats, el continent asiàtic, els Estats Units i el Canadà són les destinacions estrella per a la lluna de mel. Cada vegada es defuig més tot allò que s'assembli a un viatge organitzat i s'aposta per comprar experiències amb l'objectiu de conèixer més de prop la naturalesa del país. "Els nuvis busquen tenir-ho tot organitzat, però volen tenir la sensació que el que protagonitzen són experiències i no una 'matada' de visites successives en què sentin que no són amos del seu viatge" expressa Mara González, directora d'una agència de viatges. Per la seva banda, el director d'una altra de les agències, Xavier Figueres, menciona com a exemple "les experiències culinàries que oferim al Japó, en què les parelles poden fer un taller de sushi al mateix hotel on estan allotjades".

Unes bodes, doncs, al mil·límetre per satisfer uns nuvis cada vegada més exigents que volen fer el més personal possible el seu pas per l'altar.

Paraules clau:

Notícies relacionades