Back to top

Bon ritme de vendes però menys marge de benefici amb les mones

La campanya de la mona de Pasqua és una de les més importants de l'any pel sector dels forns de pa i les pastisseries, que s'han vist directament afectades per la pujada de preus de l'energia però també de primeres matèries com la farina i els ous, o altres ingredients clau com la xocolata i les melmelades, que han pujat entre un 15 i un 20%.

Bon ritme de vendes als forns de pa i pastisseries de la ciutat i la comarca. La Setmana Santa i les mones de Pasqua són un dels moments àlgids del calendari pastisser i, per tant, de facturació per aquests negocis que han patit de primera mà la pujada del cost energètic, sobretot pel que fa a la llum i el gas, i de les matèries primeres. Malgrat això, el ritme de vendes s'ha recuperat i ja se situen en molts casos en xifres superiors a les del 2019, abans de la pandèmia.

Com apuntàvem, però, el cost energètic i de matèries primeres essencials per elaborar les mones i les figures de xocolata ha pujat entre un 15 i un 20% i malgrat que aquest augment s'ha vist reflectit en el preu final del producte, en molts casos aquest augment no ha estat equivalent al dels costos reals i, per tant, han vist com el marge de benefici s'ha reduït.

mones de pasqua


Pel que fa a les més venudes, les mones de xocolata i melmelada i les tradicionals d'ou dur continuen sent les més buscades. D'altra banda, les novetats es concentren, com és habitual, amb les figures de xocolata del moment, tant de personatges de dibuixos animats, com en el cas del Forn Huguet, de les figures del Seguici Festiu.

El sector calcula que durant aquesta Setmana Santa es vendran un total de 700.000 mones a tota Catalunya.

Paraules clau:

Notícies relacionades