Back to top

"Cal que el tramvia tregui espai al vehicle privat i tingui alta freqüència de servei"

Aquest dimecres, ha visitat la Comarcal de Canal Reus, Aaron Gutiérrez, doctor en Geografia, professor d'aquest departament a la URV i expert en mobilitat, qui ha remarcat la necessitat d'implementar correctament aquest nou model de mobilitat al Camp de Tarragona.

En les darreres setmanes hem tingut coneixement de noves passes a favor dels grans projectes de mobilitat que han d'arribar al nostre territori en els pròxims anys: el Tram Camp i l'Estació Intermodal. Aquest dimecres, ha visitat la Comarcal de Canal Reus, Aaron Gutiérrez, doctor en Geografia, professor d'aquest departament a la URV i membre del Grup de Recerca d'Anàlisi Territorial i Estudis Turístics, precisament per parlar sobre la planificació de totes aquestes infraestructures.

Totes dues infraestructures proposen un canvi substancial de la concepció que es té sobre la mobilitat al Camp de Tarragona, uns canvis que començarem a veure a partir del 2026, encara que tardarem a veure-ho completament implementat, és a dir, amb les connexions entre tots els grans nuclis del territori més pròxim a la costa, inclosos Reus i Tarragona.

Aquest servei, però, ha d'estar implementat de manera correcta perquè tot plegat tingui sentit. Tal com apunta Gutiérrez, cal que aquest nou model de transport públic al Camp de Tarragona doni resposta a la demanda que té la gent que hi viu. I, per tant, cal que incideixi el màxim possible a les ciutats.

Per això cal treure protagonisme i espai públic al vehicle privat. Gutiérrez apunta que caldrà un canvi de mentalitat pel que fa a l'ús de les vies urbanes i interurbanes, a banda de la mobilitat que es farà dins les ciutats: a peu o en bicicleta. A més també cal que aquesta entrada del tramvia a la trama urbana sigui el més eficient possible per garantir el seu ús: totes les parades que siguin necessàries i el més a prop d'on es troba el gran gruix de la població.

Gutiérrez ha defensat també que la primera fase que s'hagi licitat per a unir els municipis de la costa. Tal com apunta l'expert, és la zona del territori que més moviment de persones acumula al llarg de l'any, sobretot durant els mesos de primavera i estiu i, per tant, on més urgeix. També apunta a la necessitat que el futur tramvia i l'estació Intermodal es complementin amb diferents modes de transport públic per garantir tant la mobilitat interna com l'externa del territori.

Recupera l'entrevista completa 

Paraules clau:

Notícies relacionades