Back to top

Cambrils reforça l'aposta per la seva capitalitat gastronòmica

Les campanyes duraran 30 dies i aniran acompanyades d'activitats paral·leles de turisme i promoció de ciutat.

La vila marinera ha preparat un pla d'actuacions pel 2023 amb l'objectiu de reforçar la marca 'Cambrils, capital gastronòmica de la Costa Daurada'. La nova estratègia inclou sis campanyes gastronòmiques de 30 dies de durada (a excepció del Festival del Vi),  la recuperació de la Taula Sectorial de Gastronomia i la participació del municipi en esdeveniments internacionals de la mà de la distribuidora Saborea. Que les campanyes siguin més llargues voldrà dir que podran anar acompanyades d'activitats paral·leles relacionades amb la promoció de ciutat i el turisme.

Les jornades gastronòmiques

El mes de la galera, al febrer, serà de nou la primera proposta de l’any amb la participació de la Confraria de Pescadors. El març es dedicarà a la carxofa, el maig al romesco, l'octubre anirà pel festival del vi i la gastronomia, i entre octubre i novembre se celebraran els mesos de la tonyina i de l'Oli Nou. Una altra novetat és que s’amplien les opcions de participació dels restaurants i a partir del 2023 podran oferir menús com fins ara però també plats especialment elaborats amb motiu de cada campanya.

La taula sectorial i les accions internacionals

La recuperació de la Taula Sectorial de Gastronomia comptarà amb les aliances de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, la Confraria de Pescadors, la Cooperativa Agrícola i l’Escola d’Hostaleria de Cambrils.  I, pel que fa a les accions internacionals, s'inclouen la fira professional de gastronomia Madrid Fusión, el Dia Mundial de la Tapa i la fira Taste of Dublin d’Irlanda, entre altres.

Paraules clau:

Notícies relacionades