Back to top

Canvis en la gestió de les baixes laborals per incapacitat

Els pacients no rebran còpia de la baixa o l'alta laboral i, per tant, ja no l'hauran de lliurar a l'empresa en un termini de 3 dies.

A partir del pròxim 1 d'abril, entra en vigor el Reial decret 1060/2022, de 27 de desembre i l'Ordre ISM/2/2023, d'11 de gener, pels quals es regulen determinats aspectes de la gestió i el control dels processos per incapacitat temporal en els primers 365 dies de la seva durada. 

La principal novetat serà que, fins ara es donava una còpia de la baixa, i l'alta, mèdica al pacient, per lliurar-la a l'empresa en un termini de 3 dies. Aquesta còpia ja no es lliurarà i, per tant, la notificació a l'empresa es produirà de forma telemàtica i automàtica. Un pas endavant en termes digitals, però un canvi que pot generar certa inseguretat tant a treballadors, com a empreses.

D'altra banda, també a partir del mes de juny s'inclouran tres nous tipus d'incapacitat temporal, com és el cas de la menstruació incapacitant. 

Paraules clau:

Notícies relacionades