Com entrarà el tramvia del Camp a Reus?
El projecte del tren-tram, que ara ja ha passat a anomenar-se com a tramvia del Camp de Tarragona, agafa forma i ho fa més ràpid del que molts esperaven. La idea de connectar el territori amb un sistema de transport còmode, ràpid i econòmic, amb una elevada capacitat d'intermodalitat, sembla un somni en un espai que sovint ha quedat oblidat de grans infraestructures.
Ara però, la gran incògnita és com s'integrarà a la ciutat de Reus. Estem parlant d'un nou sistema ferroviari, en la modalitat de tramvia, que creuarà la ciutat de sud a nord. La idea inicial és que entri a Reus a través de la zona sud, de l'estació de Bellissens, i que a partir d'aquí, es dirigeixi en línia recta fins a l'estació de trens del nord; o bé que abraci la ciutat des de les avingudes situades a l'est de la ciutat, o bé a través dels passeigs de Prim i Sunyer fins a l'estació de trens.
Possibilitat de creixement
Sigui com sigui, aquest escenari no és inamovible. És a dir, es pot començar per una línia recte o per una de les dues abraçades, i complementar aquesta integració amb la resta d'opcions per acabar de tancar el cercle i connectar tots els punts clau de la ciutat amb el tramvia.
I és que la idea que baralla la Generalitat, i que és la principal del projecte, és transformar la mobilitat de la ciutadania. El 90% de la mobilitat al Camp de Tarragona és interna, i canviar els paradigmes del cotxe pels de la mobilitat sostenible seria interessant. Com i de quina manera s'articularà el traçat del tramvia en via urbana ho decidirà cada ajuntament, i això vol dir que si la voluntat del govern municipal passa per reduir el trànsit rodat al centre, el tramvia pot ser una ajuda, instal·lant-se de la manera adequada per limitar l'ús del cotxe.