Back to top

Comerciants de l'alimentació alerten d'una estafa en cursos de formació

SÍLVIA SAGALÀ ROCA

 

Diversos establiments del centre alerten de la picaresca d’algunes empreses davant l’entrada en vigor d’una normativa europea que obliga als propietaris de bars, restaurants i botigues d’alimentació a informar als seus clients de la presència d’al·lèrgens al menjar que serveixen.

La norma exigeix que es tingui coneixement d’aquesta llista de 14 al·lèrgens, però en cap cas obliga a que els establiments tinguin un certificat o facin un curs de formació. N’hi ha però que ja han vist el negoci i han aprofitat per acostar-se a aquests locals per vendre’ls un suposat curset obligatori. 

Fins a 4 establiments d’alimentació del carrer Galanes han rebut la visita d’un jove que els assegura que, segons una  normativa europea implantada el mes de desembre, han de fer un curset obligatori per obtenir un certificat d’al·lèrgens. El jove els explica que la formació la farà la seva empresa i que després els dissenyaran una aplicació per dispositius mòbils per tal que els clients puguin saber quins al·lèrgens contenen els productes que despatxen.

El problema és que la normativa europea en cap cas exigeix l’acreditació d’un certificat. El que fa és obligar als responsables d’establiments alimentaris com restaurants, bars, hospitals, menjadors escolars o serveis de càtering, que treballin amb productes sense envasar, a oferir informació als seus clients sobre els al·lèrgens.

Canal Reus TV ha parlat amb els reposables de la presumpta empresa estafadora i han negat taxativament que assegurin als establiments que aquest certificat és obligatori. Diuen que senzillament el que fan és informar dels serveis que ofereixen.

L’estafa dels al·lèrgens no és un cas aïllat a Reus, ja que la picaresca d’aquestes empreses també ha arribat a d’altres punts del territori i de Catalunya.