Back to top

Detecten irregularitats en el servei d'informació i d'atenció al client de Renfe

Consum ha desplegat inspectors a diverses estacions de tren de Rodalies, inclosa la de Reus

L’Agència Catalana del Consum del Departament d’Empresa i Treball ha detectat irregularitats en el servei d’informació i d’atenció al client de Renfe, en el marc de les actuacions inspectores que està duent a terme per tal de vetllar pels drets de les persones usuàries de Rodalies davant les incidències greus que des de dilluns afecten el servei R2 Sud operat per la companyia.

Consum ha desplegat inspectors a diferents estacions de tren de Rodalies –Barcelona-Sants, Passeig de Gràcia, Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa–, per comprovar que Renfe informa correctament de les incidències que afecten el funcionament normal de les relacions de consum, i de les vies de reclamació administrativa per part de les persones afectades. L’Agència, amb aquesta actuació de control vol assegurar que la companyia dona compliment de les seves obligacions envers les persones consumidores i que duu a terme les mesures oportunes per minimitzar les conseqüències d’aquesta incidència.

Deficiències detectades

En aquest sentit, la inspecció de consum ha detectat, en algunes de les estacions, deficiències en la informació que es facilita als usuaris en relació amb les alteracions del servei, els horaris i els transports alternatius; punts d'atenció al client tancats o la venda de bitllets per mitjà de màquines automàtiques per a trajectes suprimits, entre d’altres incidències. L’Agència està analitzant les irregularitats detectades fins ara, per tal de valorar la incoació d’un expedient sancionador.

D’altra banda, les actuacions de comprovació per part de l’Agència continuaran mentre durin les incidències en el servei.

Recomanacions a les persones afectades per les incidències en el servei de Rodalies

Les persones afectades per les incidències, han de reclamar per mitjà dels canals d’atenció que ofereix Rodalies: presencialment a les estacions, amb els fulls de reclamació, o bé de forma telemàtica en el web rodalies.gencat.cat. També disposen del telèfon gratuït d’informació i atenció 900 410 041.

En cas de detectar irregularitats, les persones usuàries també poden denunciar-ho des del web de l’Agència Catalana del Consum, consum.gencat.cat.

Paraules clau:

Notícies relacionades