Els borgencs veneren la Mare de Déu de la Riera

Amb gran devoció, els borgencs i borgenques enfilen el camí cap a l'ermita per anar a buscar la Mare de Déu de la Riera. Després d'una salutació solemne comença la davallada cap al poble, encapçalada pel tradicional ball de diables.
Quan la comitiva arriba a la plaça de Sant Antoni és quan es viuen els moments més àlgids de la processó. L'alcalde nomena alcaldessa d'honor a la Mare de Déu de la Riera, i a continuació, una personalitat destacada li dóna la benvinguda. Enguany el discurs de benvinguda ha anat a càrrec del president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Josep M. Cruset.
Després el Cor Parroquial, acompanyat d'una orquestra, entona el cant de la Salve Regina, i la processó arrenca de nou cap al passeig, on es dispara un espectacle pirotècnic. És una festa que els ciutadans i visitants viuen amb molta intensitat.
L'acte finalitza amb el retorn de la comitiva a l'església. Tot plegat rememora l'arribada de la Verge al poble i representa la batalla entre el bé i el mal.