Back to top

Els Goya es queden a casa

Una setmana després dels premis Gaudí, els Goya han tornat a reconèixer el talent reusenc. ‘Timecode’, produït per Daniel Villanueva, ha complert les previsions i ha estat premiat com el millor curt. Oriol Tarragó també ha aconseguit el guardó al millor so pel film ‘Un monstruo viene a verme’, el gran triomfador de la nit.
L'equip de Timecode recollint el Goya (EFE)

Els reusencs Oriol Tarragó i Daniel Villanueva ja no aspiren al Goya. Ja l’han guanyat. Tots dos s’han emportat l’estatueta a la qual havien estat nominats: Tarragó al millor so per la pel·lícula ‘Un monstruo viene a verme’ i Villanueva al millor curtmetratge per ‘Timecode’. Amb aquest nou reconeixement el curt català s’aplana el camí per a la cita dels Òscars, que se celebraran el proper diumenge 26 de febrer a Los Angeles.

‘Timecode’, dirigit per Juanjo Giménez i produït per Villanueva, director de l’Escola de Cinema de Reus, era el gran favorit per endur-se el guardó. Després de complir-se les previsions, Giménez ha dedicat el premi a la seva família i als seus alumnes de l’ECR, on també imparteix classes. De fet, el curt va néixer com una lliçó de direcció dins el curs de Creació i Direcció Cinematogràfica. Amb l’estatueta sota el braç, Giménez ha encoratjat els curtmetratgistes perquè “facin aviat el salt al buit”. Per la seva banda, Villanueva considera que l’èxit de ‘Timecode’ suposa una oportunitat d’or per reivindicar aquest gènere cinematogràfic, tal com va explicar el passat dijous al magazín de Canal Reus Avui per Demà.

El curtmetratge, que explica la història d’amor entre dos vigilants de pàrquing, fa dies que acumula reconeixements: a més de la nominació als Òscars, va guanyar la Palma d’Or al Festival de Cannes i el passat diumenge va aconseguir el Gaudí. ‘Timecode’ també ha estat guardonat a prestigiosos festivals de Hong Kong, Brasil, Polònia, Suècia i els Estats Units.

L’altre reusenc que ha engreixat el seu palmarès és Oriol Tarragó, que amb aquest premi ja suma 4 Goya i 7 premis Gaudí. Si abans de rebre l’estatueta Tarragó havia assegurat que “el millor premi” era haver fet “una pel·lícula tan especial com el Monstre”, ara el dissenyador de so té doble motiu de celebració. De fet, el film ha estat el triomfador indiscutible dels Goya, tot i que finalment el guardó a la millor pel·lícula ha estat per a ‘Tarde para la ira’. De les dotze nominacions a les quals aspirava ‘Un monstruo viene a verme’ de Juan Antonio Bayona, n’ha guanyat nou: millor direcció, millor so, millor direcció de producció, millor música original, millor direcció de fotografia, millor muntatge, millor direcció artística, millors efectes especials i millor maquillatge i perruqueria.