Els restauradors de Reus es planten contra les cancel·lacions d'última hora
Arran de les restriccions, són moltes les persones que s’han acostumat a reservar abans d’acudir a un restaurant. Malgrat això, els restauradors denuncien que en massa casos els clients no s’acaben presentant en el dia i l’hora acordats. Això, diuen, els suposa una pèrdua d’ingressos important i un maldecap en la seva organització interna. Per evitar que es repeteixi la situació, a Reus ja hi ha restaurants que comencen a imposar unes noves polítiques de cancel·lacions que consisteixen, bàsicament, a penalitzar aquells qui no es presenten a la reserva.
La comoditat que suposa poder reservar amb antelació una taula és molt alta. Però que aquesta reserva caigui a últim moment o, directament, els clients no apareguin, és un gran inconvenient per als restauradors. Afegit també al context de crisi en què ens trobem, alguns empresaris reusencs han començat ja a implementar noves polítiques de cancel·lació per a evitar tenir pèrdues.
Targeta bancària
És per aquest motiu que, des d'ara i endavant, a l'hora d'efectuar la reserva, demanaran també que es registri una targeta bancària. En cas que aquesta reserva es cancel·li a última hora o els clients no assisteixin, el restaurador podrà efectuar un petit cobrament per a no perdre en aquell servei.
Des del sector també denuncien que hi ha una tendència entre els més joves de "reservar per sobre les possibilitats", tal com asseguren, per a tenir diverses opcions on anar a sopar i decidir a últim moment on anar.
Encara que, de moment, un sol restaurador de la ciutat ha impulsat aquesta mesura, s'espera que a poc a poc la política de cancel·lació s'estengui a la resta d'empresaris hostalers.