Back to top

El govern central torna a desar l'estació intermodal al calaix

El projecte per convertir l'aeroport de Girona en la quarta estació d'El Prat passa per davant de l'estació intermodal de l'aeroport de Reus. El govern central torna a desar al calaix una proposta -la de Reus- projectada ja l'any 2009.
Enric Millo, delegat del govern central a Catalunya

El govern central desa novament l'estació intermodal de Reus al calaix. Ho ha certificat Enric Millo, delegat del govern espanyol a Catalunya, en una visita a les instal·lacions de Salvament Marítim a Tarragina. Justifica les inversions anunciades a Girona perquè, explica, es tracta d'un projecte llargament reclamat, estudiat i projectat. Segons ha explicat, consisteix en una via més eficient de descongestionar l'aeroport del Prat. En aquest sentit, la projecció de l'estació intermodal a l'aeroport de Reus, que data de l'any 2009, no és una prioritat per al Ministeri de Foment, tot i que, segons Millo, no descarten estudiar-la en un futur. 'Jo no entenc que descarti, en un futur, estudiar altres possibilitats, sinó que n'hi ha una que ja està estudiada i projectada'.

'En aquests moments s'ha fet el plantejament d'un projecte que ja està sobre la taula, que està desenvolupat i estudiat, i que té aquesta connectivitat amb l'alta velocitat i que tècnicament es considera, des del Ministeri de Foment, que pot jugar una funció de complementarietat més eficient'.

El delegat s'ha referit, també, al desmantellament de la línia ferroviària de la costa. Un projecte que ha sentenciat que s'executarà i que desvincula totalment de la possibilitat d'instal·lar-hi un tramvia urbà. 'El desmantellament de la via és una cosa que es farà segur', sentencia Millo, 'perquè així ho indica l'informe d'impacte ambiental, i és un extrem que es complirà, no hi ha cap mena de dubte al respecte'.

'Una infraestructura ferroviària no té res a veure amb la possible infraestructura de tramvia que, a nivell urbà, pugui tenir interès en desenvolupar un municipi o varis; són coses independents i separades'.

Les entitats en defensa del ferrocarril han alertat, darrerament, que desmantellar la via dificultaria dur a terme el projecte de TramCamp, molt més viable si s'aprofita la via actual. Pel que fa a l'aeroport, l'entramat polític i econòmic de Reus segueix reclamant la seva connexió amb l'alta velocitat a través d'una estació intermodal projectada fa més de 8 anys.

Notícies relacionades