Back to top

Josep Francesc Valls alerta dels canvis socials en el consum

La Cambra de Comerç ha acollit aquest matí la presentació del llibre 'Big Data: atrapando al consumidor', del reusenc Josep Francesc Valls. El catedràtic d'ESADE ha donat les claus a empresaris i consumidors davant els canvis socials que estan afectant les conductes de consum.
El catedràtic en Màrqueting d'ESADE, Josep Francesc Valls, ha presentat el llibre 'Big data: atrapando al consumidor' a la Cambra de Comerç.

La revolució digital ha provocat canvis en la manera de comunicar-se, però també en el dia a dia de les persones. Aquesta ha estat una de les reflexions de sortida que el catedràtic en Màrqueting d'ESADE, Josep Francesc Valls, ha subratllat a la Cambra de Comerç aquest dimecres. El motiu de la seva assistència, presentar per primera vegada el llibre 'Big Data: atrapando al consumidor'. Valls ha explicat que 'les dades són aquest element que ens permeten anar cercant quin és el full de ruta que ens marquen els clients. Preguntar-nos si estan preparats els consumidors és una qüestió prehistòrica'. 

En els darrers sis anys, Valls ha analitzat l'evolució del comerç i del consum a Barcelona. A partir d'aquest estudi ha conclòs que els comerciants han d'adaptar-se als nous hàbits i estar a la xarxa. De fet, reivindica que 'en revaloritzar-se els espais al centre de la ciutat, els establiments tenen una oportunitat si els metres quadrats que utilitzen, en aquests moments per vendre, els converteixen en un drop point, un espai de recollida de paquets, crec que és una gran oportunitat que tenen'. En aquest sentit, el catedràtic creu que el petit comerç pot seguir lluitant per no desaparèixer. Assegura que cal analitzar el recorregut de compra i de l'experiència del consumidor per poder apropar-s'hi i seguir sent competitius.

Paraules clau: