Back to top

La cançó improvisada, tradició i pedagogia

La tercera Trobada de Cançó Improvisada reuneix al Bartrina alumnes de centres de secundària de Catalunya amb la improvisació i melodies populars catalanes com a protagonistes.
Un dels alumnes cantant la glosa

Matí de música popular i improvisació al Bartrina amb la tercera Trobada de Cançó Improvisada que ha omplert el teatre reusenc amb alumnes de l'Institut Salvador Vilaseca de Reus i d'altres centres de secundària de Catalunya. L'Escola Sant Nicolau de Sabadell, l'Institut Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès i l'Institut Ramon Muntaner de Figueres són els quatre centres que també han participat a la trobada organitzada per l'Institut Salvador Vilaseca de Reus.

Una jornada de melodies populars en què els cinc grups representants dels instituts han hagut d'improvisar lletres amb una mètrica i rima determinada. Les creacions dels participants són les protagonistes de la trobada, per això els joves s'ho prenen com un repte, mentre que el públic es diverteix escoltant els seus companys.

D'altra banda, el fet de crear la glosa en directe sobre l'escenari també té beneficis pedagògics perquè és útil per treballar la creativitat i l'ús de la llengua catalana. En aquesta línia, la cap del departament de música de l'Institut Salvador Vilaseca de Reus i responsable de la trobada, Maria del Carme Duran, reconeix els beneficis d'aquesta eina i recorda que el centre fa uns anys que ha incorporat aquesta pràctica a l'ensenyament de la música. "Nosaltres utilitzem la cançó improvisada com una eina pedagògica, que sàpiguen improvisar, que gaudeixin imaginant rimes, però al mateix utilitzem la llengua, utilitzem el català, i d'aquesta manera la creativitat s'apodera de la classe", ha expressat M. del Carme Duran.

Paraules clau:

Notícies relacionades