Back to top

La mascareta serà obligatòria a totes les escoles el primer dia de curs

El Procicat ha aprovat aquest matí l’actualització de les darreres mesures sanitàries anunciades en l’àmbit educatiu, de cara a l’inici del curs escolar el proper dilluns 14 de setembre.

Entre les mesures pactades es troben la prohibició de realitzar presencialment les reunions informatives i les reunions de professorat, el cribratge poblacional a escoles i instituts i prioritzant els centres on hi hagi casos i, com a tot espai comunitari, la mascareta per als adults serà obligatoria.

L’Agència de Salut Pública ha establert que el primer dia de curs, 14 de setembre i durant les dos primeres setmanes, tots els infants a partir dels 6 anys hauran de dur mascareta en tots els centres d’arreu del territori. Com a norma general, la mascareta és obligatòria a escoles i instituts a partir dels 12 anys, i a partir dels 6 anys en els territoris on es requereixi segons l’estat de la pandèmia.

Simptomatologia

Finalment, en consens amb la comunitat pediàtrica, Educació i Salut també han actualitzat la simptomatologia de Covid-19 entre els infants. El llistat de símptomes és:

  • Febre o febrícula (per sobre de 37.5ºC)
  • Tos
  • Dificultat per a respirar
  • Mal de coll*
  • Refredat nasal*
  • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
  • Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)


*Atès que el mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en els infants, només s’haurien de considerar símptomes potencials de Covid-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista de símptomes.

Paraules clau:

Notícies relacionades