Back to top

La nova Carpeta Ciutadana agilitzarà els tràmits en línia a Reus

L'Ajuntament de Reus presenta la nova Carpeta Ciutadana, un aplicatiu per consultar informació i realitzar tràmits burocràtics, que ara és més intuitiva i integra més ítems informatius per consultar

L'Ajuntament de Reus avança en matèria de transformació digital. La Carpeta Ciutadana experimentarà, a partir d'avui, una transformació estètica i funcional per fer-la més intuïtiva i pràctica. La regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, Montserrat Flores, ha explicat la voluntat del consistori reusenc, que és la de "conscienciar a la ciutadania dels beneficis de les eines digitals".

Després d'una situació de pandèmia, on les eines digitals han experimentat una accelerada per facilitar la tramitació d'ajuts i altres tràmits; el consistori reusenc no ha volgut quedar-se enrere i posa en marxa aquest nou aplicatiu web per facilitar la relació entre ciutadania i ajuntament. D'aquesta manera, La Meva Carpeta Ciutadana incorpora 27 ítems, o tipus de dades, que poden ser consultades pels usuaris. Alguns apartats són simplement informatius, però alguns altres, permeten realitzar tràmits en línia, com pot ser el pagament de rebuts o d'impostos municipals. L'eina tampoc deixa enrere a ningú, ja que està pensada tant per ciutadans com per a les empreses i entitats de la ciutat.

Canvis estètics i funcionals

A primera vista, l'aplicatiu web ha experimentat un canvi estètic que el fa més intuïtiu i fàcil d'utilitzar, tal com diu Flores "pensant també en aquelles persones, com la gent gran, que no estan habituades a fer servir aquesta mena d'aplicacions".

A nivell intern, però, és on La Carpeta Ciutadana ha experimentat més canvis. A banda de l'augment de dades a consultar, els usuaris podran rebre notificacions per part de l'ajuntament que els informaran del venciment de rebuts, resolució de subvencions i ajudes, així com els terminis per sol·licitar-ne de noves. Pel que fa a les ajudes ja tramitades en anys anteriors, la nova carpeta també informarà de quan s'obren els terminis, per si es volen tornar a sol·licitar.

Per últim, la nova versió de la Carpeta també ha afegit un apartat de valoració de la ciutadania, amb la voluntat de recollir suggeriments per millorar el servei. Actualment, uns 9.000 usuaris al mes utilitzen La Meva Carpeta, i en les properes setmanes l'Ajuntament de Reus iniciarà una campanya de difusió per donar a conèixer aquesta nova eina.

Paraules clau:

Notícies relacionades