Back to top

L'any de la recuperació de l'Aeroport de Reus

La infraestructura comença a recuperar xifres prèvies a la pandèmia: les xifres dels mesos d'abril i maig d'aquest 2022 han estat similars i fins i tot una mica superiors a les de 2019 malgrat comptar aquesta temporada amb menys rutes i destinacions

L'any de la recuperació. Així ha definit el director de l'aeroport de Reus, Juan Crespo, la previsió per la temporada d'aquest 2022, en una xerrada aquest dimecres a la Cambra de Comerç de Reus. Enguany, l'aeroport reusenc té 38 rutes, nou menys que el 2019; i 23 destinacions, quatre menys que fa 3 anys. Malgrat comptar amb menys rutes i destinacions que el 2019, afirma que les xifres dels dos primers mesos forts de la temporada estival han superat o igualat les xifres prèvies a la pandèmia.

Tot i això, d'aquestes 23 destinacions, 15 són al Regne Unit i tres a Irlanda. Un fet que ha provocat que l'aeroport reusenc hagi patit més les conseqüències de l'impacte de la pandèmia que no pas altres aeroports estatals. La falta de diversificació, tant de destinacions com també de mercats, actualment amb una oferta principalment centrada en el turisme, preocupen al director de la infraestructura, que explica que el passatger britànic suposa el 85% del volum de passatgers de l'aeroport.

Malgrat això, Crespo defensa l'aposta d'AENA pel que fa a les inversions amb l'aeroport reusenc. De fet, les darreres obres d'ampliació i unificació de la terminal de l'aeroport, amb un pressupost de gairebé 12 milions d'euros i que s'han enllestit durant la pandèmia, han permès que s'hagi ampliat la seva capacitat operativa fins als 2 milions i mig de passatgers per temporada.

D'altra banda, i en consonància amb altres agents del territori que també han intervingut durant el debat, el director de l'aeroport ha assegurat que la infraestructura treballarà per millorar la connectivitat de tota la demarcació de Tarragona i fins i tot una mica més enllà del mateix territori tarragoní.

En aquesta línia s'ha remarcat que l'esclat de la guerra a Ucraïna ha truncat una possible nova connexió entre Reus i Kíiv, que hagués portat més d'una nova operació setmanal a l'aeroport.

Utilitat de la Taula Estratègica de l'Aeroport

Durant la jornada d'aquest dimecres, englobada en el Cercle d'Infraestructures que se celebra a la Cambra, també s'ha parlat de la utilitat de la taula estratègica de l'Aeroport. En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç de Reus, Jordi Just, ha carregat contundentment contra la seva utilitat, assegurant que no contribueix a la diversificació de mercats a l'aeroport de Reus.

Segons el seu punt de vista, no es té en compte cap més línia d'actuació que no sigui la d'atraure turistes i afirma que també s'hauria de tenir en compte al teixit empresarial a l'hora de buscar noves línies i connexions aèries.

Estació Intermodal - Aeroport

D'altra banda, també s'ha posat sobre la taula com serà la futura connexió entre l'Aeroport i la nova estació intermodal projectada al sud de Reus i nord de Vila-seca. Tot i que a hores d'ara, Juan Crespo assegura que és una incògnita, el director de l'aeroport aposta per una connexió amb autobusos llançadora, que recorrerien el trajecte entre totes dues infraestructures en un màxim de 6 minuts.

Paraules clau:

Notícies relacionades