Motos Reddis, els reusencs que van inventar un motor
Als anys cinquanta Juli Armengol i els seus i nebots Josep i Jordi Sentís van dissenyar un motor, basat en un motor DKW, i van fer un prototip de motocicleta. Era una 125 cc, de roda alta i van decidir, juntament amb Ramón Grifoll, obrir una fàbrica i comercialitzar-les. Entre el 1952 i el 1965 van fabricar 499 motocicles Reddis que van comercialitzar arreu del país, però sobretot a les comarques de Tarragona.
"No passaven de 80 km/h"
"Eren unes motocicletes molt justetes. Hi ha una dita que diu; amb una Reddis, no t'hi enredis, però en aquella època feia el seu servei" ens comenta En Joan Águilas, restaurador de motocicletes clàssiques. De fet, eren unes motocicletes que "no passaven de 80 km/h i si hi anaven dos, menys, però és el que hi havia en aquells temps". Inclús el cos de la Guàrdia Urbana de Reus en va comprar 4, i el primer que la va començar a conduir va ser el caporal Pàmies.

Jordi Sentís, recorda aquella època i ens explica que les motos "van tenir molta acollida. Era després de la guerra i hi havia demanda de vehicles. Tothom es comprava una Reddis. Bé, tothom que podia".

Actualment, qui té una moto Reddis és per romanticisme. Les que estan restaurades les engeguen un o dos cops l'any, per trobades clàssiques o ocasions especials. En tenen localitzades una vintena, i algunes ni tan sols funcionen, però la majoria d'aficionats estan d'acord que tenir una Reddis, és preservar la història de la ciutat i posar en valor el patrimoni.
Agraïments: Vespa Club Reus