Back to top

Nova campanya a Reus per controlar l'ús del casc i del cinturó de seguretat

La campanya vol conscienciar la ciutadania sobre el correcte ús dels sistemes de seguretat i reduir tant el nombre de víctimes als accidents de trànsit, com la gravetat de les lesions.

La Guàrdia Urbana de Reus porta a terme del 7 al 13 de febrer una nova campanya preventiva en matèria de seguretat viària, orientada a l’ús dels dispositius de seguretat passiva. El cos municipal de seguretat intensificarà la vigilància a les vies i establirà punts de control per vetllar pel compliment de l’obligació d’utilitzar correctament elements com els cinturons i coixins de seguretat, els sistemes de retenció infantil, els reposacaps o els cascs.

Aquesta campanya, d'abast europeu i coordinada el Servei Català de Trànsit, té com a objectiu conscienciar la ciutadania sobre el correcte ús d'aquests sistemes de seguretat i, en definitiva, de reduir tant el nombre de víctimes als accidents de trànsit, com la gravetat de les lesions.

Utilitzar correctament els sistemes de seguretat

La Guàrdia Urbana recorda que un dels principals elements de seguretat passiva és el cinturó de seguretat, d'ús obligatori a qualsevol vehicle i en qualsevol trajecte. El seu ús redueix un 50% el risc de mort i al voltant del 75% les lesions. No fer servir el cinturó pot causar lesions internes greus i fins i tot mortals, especialment al cap i al tòrax.

En relació amb el transport d’infants als vehicles, el cos de seguretat recorda que els menors de fins a 135 cm d'alçada han d'ocupar obligatòriament els seients del darrere del vehicle i utilitzar sempre un sistema de retenció homologat i adaptat a la seva alçada i pes. És recomanable que els sistemes de retenció infantil es facin servir fins als 150 cm. Excepcionalment, aquells nens i nenes de més de 135 cm poden utilitzar els cinturons de seguretat del vehicle. Si un infant no porta aquest dispositiu, les possibilitats de patir lesions greus o mortals es multipliquen per 5.

També a les motos i a les bicicletes

Finalment, en el cas de circular en moto o bicicleta, s’ha de dur un casc homologat i es recomana que sigui integral que protegeix tant el cap com la cara. És important cordar-se’l correctament i que sigui de la talla adequada. Cal tenir en compte que un casc no dura tota la vida, que té una data límit pel material amb què estigui fabricat, pel tracte rebut o el grau d'exposició a elements exteriors.

Incomplir aquestes obligacions constitueixen una infracció greu que comporta la imposició d’una multa de 200 euros i la pèrdua de 3 punts.

Paraules clau:

Notícies relacionades