Back to top

El Pla Estratègic de l'avellana contempla una quarantena d'accions

El Departament d'Agricultura i la URV han presentat el Pla Estratègic de valorització de l'avellana. El projecte conté una anàlisi de la situació actual de la producció on s'ha detectat pèrdues de superfície de conreu i un descens del preu en els últims anys. Per altra banda el pla també contempla una quarantena d'accions per tal de garantir el futur d'aquest cultiu al nostre territori.
El Pla Estratègic de l'avellana contempla una quarantena d'accions

Incrementar la presència de l'avellana al nostre territori, implantar nou canals de valorització i contribuir al manteniment del conreu, el paisatge i la identitat d'aquest fruit sec. Aquests són els principals objectius del Pla estratègic que la Taula de Treball de l'Avellana ha creat per tal de millorar la producció del cultiu. El treball presentat per la consellera Teresa Jordà pretén situar aquest fruit sec com a referent d'identitat territorial i millorar la salut de les persones a través de la valorització del producte, de la feina del productor i de la complicitat del consumidor.

El Pla ha estat redactat pel Parc Científic i tecnològic de turisme i oci de la URV. El projecte parteix d'una anàlisi de la situació actual per tal de definir un marc estratègic que compta amb una quarantena d'accions, algunes d'elles ja dutes a terme com l'esdeveniment "Terra de l'avellana". Entre totes les accions proposades hi destaca la creació d'un panell de tast, promoure l'avellana a l'escola i la creació de productes turístics vinculats a aquest fruit sec.

Gràcies a l'anàlisi prèvia d'aquest Pla Estratègic s'ha vist que el sector ha patit una pèrdua de superfície de cultiu i un increment de l'oferta a escala mundial i l'entrada de nous competidors. Per altra banda també s'ha detectat certa volatilitat i tensions en competència de preu que es tradueixen en uns preus entre un 10 i 15% més baixos que fa uns anys. Entre altres qüestions, el projecte també destaca que ara per ara no hi ha una visió homogènia de cara al futur, fet pel qual és necessari organitzar una associació de productors de l'avellana que lluiti per tirar endavant aquest Pla estratègic.

Paraules clau:

Notícies relacionades