Back to top

Programa d'actes del 8M a Reus

En destaca el desè aniversari de l'entitat Reusenques de Lletres, que faran la lectura de la declaració institucional en l'acte inaugural

Reus s’adhereix un any més a la commemoració del Dia Internacional de les Dones el 8 de març amb un programa d'una trentena d'actes coordinats per la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals de l’Ajuntament de Reus. Aquesta programació inclou tant els actes organitzats des de l’Ajuntament de Reus com els que impulsen diferents institucions, col·lectius i entitats de la ciutat.

Consulta el programa d'actes

En la programació d’enguany tindrà protagonisme el desè aniversari de Reusenques de Lletres. Com cada any, el 8 de març es farà al Saló de Plens de l’Ajuntament l’acte institucional que inclou la lectura de la declaració institucional, protagonitzada per aquesta entitat.

Altres actes

A causa de la gran quantitat d'entitats col·laboradores i actes programats alguns no hi són al programa en paper. Es tracta dels següents: 

1. Pla educatiu d’entorn – tardes coeducatives 

  • Taller d’educació infantil – Escola Alberich i Cases – 14/03/23 de 15 h a 16:30 h
  • Taller d’educació primària – Escola Isabel Besora (4t,5è i 6è) – 16/03/23 de 15 h a 16:30 h
  • Taller d’educació primària – Escola General Prim (1r,2n i 3r) – 22/03/23 de 15 h a 16:30 h
  • Taller d’Educació Secundària – INS Gaudí – 23/03/23 de 17 h a 18:30 h

Organitza: Generalitat, ICD, IFE i Ajuntament de Reus: dep. d’educació i d’igualtat

2. Taula Rodona: Maternitats en veu alta

Dia, hora i lloc: 29 de març a les 18 h al Casal de les Dones

Organitza: La Caseta de l’Arbre

3. Xerrada: la Saviesa de les dones

Dia, hora i lloc: 6 de març a les 18:30 h a la Biblioteca Pere Anguera

Organitza: Biblioteques Municipals de Reus

4. Representació de l'obra de teatre d'Ucraïna: ‘La meva mare i la invasió a gran escala’

Dia, hora i lloc: 14 de març a les 19 h al Centre de Lectura

Organitza: Departament de Solidaritat i Coopercació

5. Actes Centre de Lectura de Reus https://www.centrelectura.cat/cdlweb/

  • Conferència “La identitat femenina en la novel·la catalana actual”, a càrrec de Laura Fabregat

Dia, hora i lloc: 7 de març a les 19 h a la Sala Virtual

  • Inauguració de l’exposició del 8 de març al 6 d’abril: “Dones del Centre de Lectura (1921-1975)” i de la sala de reserva Maria Martorell Gurrera

Dia, hora i lloc: 8 de març a les 18:30 h al Vestíbul Biblioteca

  • Presentació del llibre "La vida de la vida. Sobre l’ofici d’escriure, de Katherine Mansfield", a càrrec de Marina Porras, curadora de l’edició

Dia, hora i lloc: 10 de març a les 18:30 h a la Sala Emili Argilaga/Sala Virtual

6. Actes Museu de Reus https://www.museudereus.cat/agenda

  • Elisabet Vicens. Una empresària al Reus del segle XVII

Dia, hora i lloc: 10 de març a les 18 h i a les 19 h a l’Espai Plaça Llibertat

Inscripcions per la web

  • Visita guiada "Hi ha dones, al Museu?"

Dia, hora i lloc: 11 de març a les 11 h i a les 12 h a l’Espai Plaça Llibertat

Inscripcions per la web

Cartell 8M

Cartell 8M 2023

La il·lustradora del cartell d’enguany és Montse Mas, una dona del Baix Camp que expressa la seva creativitat i emocions a través de les seves il·lustracions. Al disseny s’identifiquin les reivindicacions de la ciutat de Reus envers els drets de les dones. De nou s’inclou el concepte de diversitat, amb dones de diferent identitat de gènere, raça, condició o orientació sexual. 

La il·lustració també inclou símbols de revolució i paraules en referència al camí que fem les dones, així com un skyline dels espais més emblemàtics de la ciutat, com el Palau Municipal, el campanar, la Casa Navàs o el Casal de les Dones.

Paraules clau:

Notícies relacionades