Back to top

Prop de 100 alumnes es queden sense examen de conduir al territori

Quarta jornada de vaga dels examinadors de la Direcció General de Transit. La majoria dels funcionaris de la demarcació de Tarragona han secundat la protesta per la qual cosa s'han quedat sense examinar-se gairebé un centenar d'alumnes. A Catalunya el seguiment s'ha xifrat en el 92%.
Quarta jornada de vaga dels examinadors de la demarcació de Tarragona

Els alumnes esperaven amb nerviosisme l'arribada dels examinadors a primera hora d'aquest matí però als nervis habituals s'hi ha sumat la incertesa de poder examinar-se. Tan sols tres membres d'una plantilla de deu no han secundat la quarta jornada de vaga d'una protesta engegada a principis de juny. Els dos examinadors encarregats de l'examen pràctic han comunicat als professors de les autoescoles que només examinarien a 26 alumnes i tot seguit han sortejat les dos centres que realitzarien la prova. Per la qual cosa, s'han quedat sense examinar-se 90 persones de les 130 que estaven convocades.

"Vinc de Bràfim, he fet mitjà hora de cotxe per a res", aquesta ha estat la primera reacció de l'Eric Samper, un dels alumnes que s'ha quedat sense examen. "Hauré de venir d'aquí un parell de setmanes a veure si hi ha més sort", ha afirmat amb resignació. L'Oynbo Ohiorfnyan Dirsy ha manifestat més contundentment el seu enuig perquè ha perdut hores de feina. "Hem hagut de sacrificar el que havíem de fer avui per treure'ns el carnet de conduir. No hi ha examinadors, això no és bo ni just, és inhumà".

En canvi, el Sergi Pallarès ha estat un dels alumnes afortunats que han pogut fer la prova. "Si fan vaga és perquè alguna cosa no va bé, per tant, que vulguin unes millors condicions em sembla vàlid".

Millores salarials, el pal de paller de les negociacions estancades

Els examinadors de trànsit exigeixen a la DGT que faci efectiu el complement salarial específic signat amb els sindicats, una reivindicació que demanen des de fa 10 anys. El col·lectiu també denuncia que no disposen d'unes mínimes condicions de seguretat en les zones on treballen i que pateixen discriminacions de conciliació laboral. Des de les autoescoles comprenen les reivindicacions però es queixen de les pèrdues econòmiques i del desgavell que els hi suposa. El vicepresident de l'Associació d'Autoescoles de Tarragona, Carlos Tarragó ha assenyalat que "nosaltres no podem fer res més, l'Administració fa dos anys va prometre solucionar-ho i fa set anys que no posa cap examinador nou". Per això, ha apuntat a la DGT com la responsable d'aquesta situació, tot i que Tarragó ha matisat que "l'Administració fa cursets per formar examinadors però el fet que cobrin el mateix que un funcionari assegut a les oficines fa poc atractiva aquesta posició".

Segons fonts sindicals, les negociacions no avancen perquè la principal reivindicació- l'increment de sou- no és escoltada per part de la direcció. Per aquesta raó UGT manté les 16 jornades previstes de vaga. De fet, es repetiran cada dilluns, dimarts i dimecres fins el 26 de juliol. Això suposarà que cada dia s'anul·lin 1.456 proves, el que significarà gairebé 30.000 exàmens anul·lats a tot Catalunya si no es desconvoquen les protestes.