Back to top

Reus reforça i adapta els serveis d'atenció a les víctimes de violència

La Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus ha habilitat números de telèfon mòbil a les professionals per poder continuar fent el seguiment de les persones víctimes de violència que hi ha a la ciutat
violencia ajuntament

Amb motiu del confinament decretat a causa de la Covid-19, la Regidoria de Benestar Social ha habilitat números de telèfon mòbil a les professionals per poder continuar fent el seguiment de les persones víctimes de violència que hi ha a la ciutat, ja que ara l'Oficina d'Atenció a la Víctima (OAV) i el Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) només fan atenció telefònica i telemàtica.

També s'ha reforçat la difusió a la web de l'Ajuntament de Reus dels serveis d'atenció a les víctimes de violència, tant municipals com de la Generalitat, adreçats a qualsevol persona que vulgui comunicar i/o denunciar un cas de violència, sigui en primera persona o com a observadora o coneixedora. Des del 16 de març fins al 30 d'abril de 2020, des del SIAD i l’OAV s'han fet 440 atencions telefòniques a víctimes de violència.

Al seu torn, la Guàrdia Urbana manté els serveis relacionat amb la violència masclista, amb el seguiment de les ordres de protecció i el seguiment físic de les víctimes. 

L'Oficina d'Atenció a la Víctima (OAV)

L’OAV atén totes les persones (menors, gent gran, dones, amb discapacitat o amb malaltia mental...) víctimes de qualsevol classe de violència. En aquests moments, telefònicament i telemàticament ofereix els serveis següents: acompanyament a la víctima; activació de recursos, en cas segui necessari; suport en la tramitació d’ajudes econòmiques, seguiment de les incidències del servei telefònic d’Atenció i Protecció per a víctimes de la violència de gènere (ATENPRO) de Creu Roja; seguiment de les ordres de protecció; informació i orientació; atenció social; derivació a serveis especialitzats de violència; elaboració de denúncia, si cal, i assessorament legal.

Es pot contactar amb aquest servei a través del número de telèfon mòbil 638 966 022 i del de la Guàrdia Urbana 977 010 092.

Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD)

El SIAD atén, informa, orienta, assessora i, si cal, deriva a serveis especialitzats a les dones, en especial a les que es troben o s'han trobat en una situació de violència de gènere. En aquests moments per telèfon o telemàticament ofereix informació i orientació; activació de recursos, en cas segui necessari; suport en la tramitació d’ajudes econòmiques; atenció social individual; suport psicològic, i assessorament legal.

El número de telèfon mòbil habilitat per contactar amb la treballadora social d'aquest servei és el 671 051 164 i el de la psicòlo ga, el 606 324 284. Els telèfons de les oficines continuen funcionant, ja que estan desviats.

Altres serveis

A més, les professionals de l’OAV i del SIAD han derivat al Servei d’assessorament jurídic 9 casos, la majoria sobre temes laborals relacionats amb la pèrdua de feina durant el confinament.

També a una dona amb el seu fill menor se l’ha ofert un allotjament d’urgència per a dones víctimes de violència de gènere.

Dades

Des del 16 de març fins al 30 d'abril de 2020, des del SIAD i OAV s'han fet 440 atencions a víctimes de violència.  Pel que fa a les denúncies per violència, se n'han fet 16 durant el mes de març i 24 a l'abril. El SIAD ha realitzat 82 atencions del servei psicològic, i s'han realitzat 9 atencions d'assessorament jurídic. Les xifres són semblants a les del mateix període de l'any anterior.

Tipologia de les trucades de violència de gènere

El que ha canviat força ha estat la tipologia de les trucades, ja que són més de contenció emocional, de demanda d'ajuda econòmica i d'angoixa per la situació d'emergència social i sanitària generada amb motiu de la Covid 19. En canvi, ha disminuït l'angoixa generada per l'agressor, ja que en la majoria de casos, arran del confinament, ha disminuït molt la possibilitat de trobar-lo.

canalreus a telegram

Paraules clau:

Notícies relacionades