Reus viu la Diada Nacional de Catalunya 2019

Tot i la pluja, finalment, la plaça del Baluard de Reus ha acollit, com ja és habitual durant la Diada Nacional de Catalunya, les tradicionals ofrenes florals per part de les entitats de la ciutat, així com de la majoria dels partits polítics.
No obstant això, i per a poder portar a terme els parlaments institucionals previs, tots els assistents s'han traslladat fins a les instal·lacions del Teatre Bartina, on l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, així com la vicealcaldessa de la ciutat, Noemí Llauradó, han fet ús de la paraula per denunciar que hi continuïn havent presos polítics i exiliats.
#REUS | L’alcalde del @reus_cat, Carles Pellicer, també demana un record pels presos polítics i els exiliats en el seu discurs previ a la glossa de Tània Verge pic.twitter.com/iYLZvy5HsU
— Canal Reus TV (@canalreus) September 11, 2019
A continuació, s'ha donat pas a la lectura de la Glossa de la Diada, que enguany ha anat a càrrec de la doctora en Ciència Política i activista feminista, Tània Verge Mestre.
Finalment, i abans de realitzar l'ofrena floral a la plaça del Baluard, tots els assistents, acompanyats pel Cor Mestral i el Trio Zizigla, han interpretat el cant d'Els Segadors.
#REUS | La glossa ha acabat amb el cant dels Segadors. Posteriorment tota la gent congregada al Bartrina s’han dirigit al Baluard a fer les ofrenes florals. #Diada #11S pic.twitter.com/9bdXzYRdwX
— Canal Reus TV (@canalreus) September 11, 2019
Els Xiquets de Reus, els Avis i Àvies de Reus per la Llibertat i el Reus Deportiu han estat algunes de les entitats reusenques que han participat en aquest acte, el qual no ha pogut comptar, finalment, i per culpa de la puja, del pilar dels Xiquets i del Ball d’Homenatge.
Pel que fa al panorama polític, el partit municipal de Ciutadans no ha fet acte de presència en aquest primer acte institucional, tal com assegurava la seva portaveu, Débora García, a principis de setmana, en considerar que la diada no és inclusiva.
Concentració unionista
Mentre que a la plaça del Baluard es demanava la independència, a la plaça del Prim una vintena d'unionistes es manifestaven per la unitat d'Espanya i per reivindicar que la Diada no és només independentista.