Back to top

S'aprova la segona fase de les obres del raval de Santa Anna

Es preveu que comencin a l'estiu de 2022 i suposen una despesa de més de 770.000€. Aquest mes de març conclourà la primera fase del projecte.

La fi de la primera fase de transformació del raval de Santa Anna és qüestió de dies. S'espera que a finals del mes de març es completi la instal·lació del mobiliari urbà, l'enjardinament i la pilona automàtica amb identificació de lectura de matrícula de vehicles. També s'ha aprovat la segona fase del projecte, que s'iniciarà de cara a l'estiu.

L'objectiu de la transformació viària és peatonalitzar la zona del raval Santa Anna, que passi a ser un espai per gaudir i passejar, que sigui un complement dels carrers Llovera i Monterols. En tot el procés de la primera fase hi ha hagut obstacles i inconvenients que l'han endarrerit, i han provocat reticències per part dels comerciants, però s'espera que finalitzi abans del 31 de març.

La segona fase tindrà un cost de 775.000 euros, que se sumen als més de 300.000 de la primera. Es veurà transformat el tram que va del carrer Santa Anna a la plaça Catalunya i la zona del carrer Salvador Espriu fins al carrer de l'Amargura. L’Ajuntament de Reus treballa ara en el plec de condicions per licitar les obres en breu. L’actuació està cofinançada amb ajuts europeus Next Generation.

Detalls de les obres

Pel que fa al paviment, al tram del raval de Santa Anna se substitueix l’encintat de la vorera sud, per una vorada accessible, que permeti la recollida de les aigües de pluja. El paviment entre voreres es preveu d'aglomerat asfàltic polit amb polidora metàl·lica i tractada amb resina aquosa de protecció de l'aglomerat. Al carrer Salvador Espriu es renova tot el paviment existent. S'ha previst un a un sol nivell, que separi la zona de vehicles de la de vianants mitjançant jardineres.

El mobiliari urbà donarà singularitat a l’espai. Els nous elements es configuren a partir de parklets, elements de fusta amb jardineria i plataforma d'estada, que permeten generar nous espais de relació. També s’hi instal·laran cadires, taules, papereres i bancs de fusta, a més d’aparcaments per a bicicletes.

Pel que fa a la jardineria, es preveu el manteniment de l'arbrat existent. Es preveu enjardinar 9 escocells dels arbres existents, les dues jardineres de parklet i un parterre circular de 2m de diàmetre davant del museu.

Finalment, el projecte preveu la instal·lació de sistemes smart city de mobilitat sostenible, amb el control d’accés restringit a través de pilones mitjançant identificació automatitzada de lectura de matrícula de vehicles; càmeres de videovigilància, punts de cobertura Reus Wifi d’accés públic, entre d'altres.

És una aposta per un futur model de ciutat més sostenible, emmarcada dins el mateix pla dels nous carrils bici o la bicicleta compartida. El calendari i planificació de la segona part del projecte es donarà a conèixer més endavant.

Paraules clau:

Notícies relacionades