Tot el que has de saber del tràspas del Sant Joan

El "Conveni regulador per a la racionalització de l’activitat assistencial del sistema públic de salut al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre" estableix el marc regulador de les operacions que faran Generalitat i Ajuntament per reordenar el sistema públic de salut en l’àmbit de l’assistència primària i hospitalària. Operacions que han de garantir la continuïtat i la qualitat dels serveis amb criteris de sostenibilitat social i econòmica, a partir de l’optimització dels recursos i la millora de l’assistència.
Els eixos que defineixen l'acord
• La Generalitat de Catalunya assumeix directament la gestió sanitària a la ciutat.
• Es garanteix la continuïtat dels serveis de salut públics, de qualitat i de proximitat.
• Es garanteix l’actual cartera de serveis, i es posa les bases per ampliar-la.
• Desplega la visió de l’atenció sanitària en xarxa i en conjunt del Camp de Tarragona
• Assegura la presència de la recerca i la universitat.
Les operacions que resten
- La Generalitat de Catalunya crearà dues entitats de dret públic: Salut Terres de l’Ebre i Salut Sant Joan de Reus-Baix Camp. Les dues entitats estran adscrites al Servei Català de la Salut.
- La EDP Salut Sant Joan de Reus-Baix Camp comprarà la societat Hospital Sant Joan de Reus, SA. Prèviament, l’Ajuntament de Reus assumirà les societats Centre MQ Reus, i Sagessa Assistència Sanitària i Social.
- Les dues EDP assumiran l’activitat sanitària pública d’atenció primària i comunitària, i de l’atenció hospitalària per part de les dues noves entitats de la Generalitat.
- L’Ajuntament de Reus cedirà la propietat de l’immoble de l’Hospital de Sant Joan de Reus al Servei Català de la Salut, per bé que la cessió de l’espai destinat a aparcament subterrani es deixa en suspens mentre duri la concessió de la gestió del pàrquing.
- En relació a les operacions de deute a llarg termini formalitzades per Reus Serveis Municipals per finançar la construcció de l’hospital —el préstec sindicat i el préstec amb el DEPFA Bank— seran adquirides per la Generalitat de Catalunya.
- En relació als recursos humans, el conveni garanteix la subrogació dels treballadors dels centres sanitaris a la nova entitat de dret públic amb els mateixos drets i condicions que tenen actualment. Alhora, obre noves oportunitats per la carrera professional dels treballadors del sector salut de la ciutat.