Una vuitantena de famílies són aconsellades sobre estalvi energètic

Revisar la factura d'electricitat és el primer pas que es fa al punt d'assessorament energètic de Reus amb la intenció d'ajudar a estalviar en les despeses domèstiques. Fa tres mesos que aquest servei està en marxa a la capital del Baix Camp, on un professional del col·legi d'enginyers s'encarrega d'analitzar amb les famílies més vulnerables les factures d'aigua, llum i gas. A partir d'aquí, es fan una sèrie de recomanacions, de les quals ja s'ha beneficiat una vuitantena de famílies.
Tal com explica la regidora de Benestar Social a l'Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella, apunta que d'aquestes famílies, al 24% se li recomana canviar la potència contractada, al 90% que canviï de tarifa i a la meitat d'aquests se'ls ha aconsellat demanar el bo social perquè reuneixen les condicions per adherir-s'hi. Concretament, per rebre aquesta ajuda que rebaixa un 25% la factura de la llum, cal ser o bé família nombrosa, pensionista amb la renda mínima, tenir tota la unitat familiar a l'atur o bé tenir contractada una potència menor als 10 kilowatts.
De mitjana, l'estalvi que s'aconsegueix és del 25% amb el bo social, però se li pot afegir un altre 25% si es compleixen conductes que superin la discriminació horària. A la vegada, si s'ajusta la potència es pot rebaixar el rebut fins a 60 euros en un any.
Tres mesos després de posar en marxa del punt d'assessorament energètic, el consistori reusenc fa un balanç positiu del servei. El servei, tot i que és obligat per a totes aquelles persones que volen accedir al bo social, és obert a tota la ciutadania. Per treure'n profit, és necessari que els usuaris portin els rebuts de subministrament d'aigua, llum o gas, ja que l'assessorament és personalitzat. Per la seva part, la subvenció contra la pobresa energètica es podrà demanar fins al 30 de novembre.