Back to top

Afavorir la retolació en català als restaurants i comerços de Cambrils

El CNL, el Centre de Normalització Lingüística, ha impulsat un nou servei de suport a empreses i comerços per ajudar-los a millorar la seva qualitat lingüística.

El CNL de Cambrils ha impulsat una campanya de conscienciació entre restauradors i comerços per tal que aquests compleixin les normatives en català en la retolació dels seus establiments. Així doncs, ara que s'apropa una nova temporada turística, han fet una observació sociolingüística en una cinquantena d'establiments de la zona del port de la vila marinera.

En aquest estudi, han constatat que un 73% d'aquests establiments compleixen la legislació en la retolació identificativa, és a dir, el que assenyala de què tracta aquell establiment, com per exemple, forn o restaurant. Tot i això, les dades disminueixen quan es tracta de la retolació informativa sobre el servei que ofereixen: en el cas de l'exterior és d'un 42% i l'interior d'un 58%.

Així doncs, en aquestes visites, i per revertir aquesta situació de desavantatge del català, s'ha difós un servei de revisió de textos, un servei gratuït per a empreses de 10 o menys treballadors que pretén garantir que els restaurants tinguin en català i en un català de qualitat els rètols, les cartes, els menús i qualsevol altre element informatiu.

Paraules clau:

Notícies relacionades