Back to top

El canvi en l'ample de via del Corredor del Mediterrani provoca reaccions dispars

Informa: CARLOTA VENDRELL

La col·locació de l'ample ibèric al tram del corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Cambrils ha generat dubtes i reaccions de tota mena en el si del territori. Per un costat, la patronal confia plenament que l'any 2020 s'haurà instal·lat l'ample europeu. Mentrestant, entitats com l'Associació Amics del Ferrocarriu, creuen que es tracta d'un error molt greu.

DECLARACIONS: Antoni Belmonte, president SEPTA, i Pere Codines, de l'Associació Amics del Ferrocarril de Reus.

 

 L’ample de via és la distància entre la part interna dels dos rails.

 Ample Internacional: 1,435mm Ample Ibèric: 1,668mm

 A l’estat es va decidir, l’any 1844, augmentar la distància entre els rails respecte el que utilitzaven  s’utilitzava arreu d’Europa. Amb aquest canvi, que també va adoptar Portugal, es pretenia que hi  circulessin màquines de tren amb més potència, per tal de compensar la complicada orografia de la  península.