Back to top

Èxit de l'eina de reputació online

ARIADNA ESCODA - ORIOL SOLÉ

Conèixer amb tota mena de detall què es diu a la xarxa sobre un allotjament turístic. Aquest és l'objectiu de l'eina de reputació online dissenyada pel Parc Científic i Tecnològic Turisme i Oci. Enguany ha posat en marxa una prova pilot amb setze empreses diferents, que han pogut comparar les opinions que els usuaris diuen d'ells a Internet. Al novembre, s'espera que els hotelers adherit participants en la prova obtinguin les primeres dades individualitzades i privades. 

Analitzar les opinions dels turistes de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre a la xarxa serà més fàcil i ràpid a partir d'ara. El Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci ha engegat una prova pilot en la qual hi participen setze hotels i allotjaments turístics del territori.

L'objectiu és poder analitzar els punts febles però també les fortaleses de cada empresa. A través de la revisió dels comentaris que es publiquen a plataformes com Booking i TripAdvisor, els experts d'aquest projecte proporcionen una sèrie de taules amb dades concretes sobre el perfil del client, el mercat o la tipologia d'allotjament que permeten un estudi més acurat de cada empresa. Una eina que facilita la feina dels professionals d'aquest sector.

Un dels punts forts d'aquesta eina és el sistema d'alertes: la plataforma s'encarrega d'enviar avisos a una empresa cada cop que un usuari ha deixat una valoració negativa a la xarxa sobre el seu negoci. D'aquesta manera, s'insta a cada companyia a contestar al client per millorar la seva reputació online. 

En la prova pilot hi han participat una representació d'empreses que formen part de la Tourism Data System. Al mes de novembre, s'espera que els impulsors d'aquest projecte puguin proporcionar dades globals dels participants, que tenen garantida la confidencialitat de les seves dades.