Back to top

La crisi del CD obliga a les botigues a renovar-se

MATÍAS SALDUMBERE -  IRENE NAVARRETE

L'evolució de les noves tecnologies digitals ha impactat durament el món discogràfic. Un exemple és el darrer tancament de la històrica botiga Discos Castelló de Barcelona. Altres establiments, en canvi, per sobreviure han hagut de buscar noves vies de negoci.

L'emblemàtica botiga de discos Qui'k fa 39 anys que va obrir les portes.  Durant tot aquest temps ha sobreviscut a diferents crisis, tant específiques del sector discogràfic com de l'economia general. Malgrat això, la seva mestressa ha buscat noves alternatives per tirar el negoci endavant i continuar vivint d'allò que més li agrada, la música. Qui'k discos ha renovat els tipus de productes i serveis al llarg del temps i gràcies a això s'ha mantingut i consolidat l'establiment. El tret característic d'aquesta històrica botiga de discos ha estat oferir sempre un tracte personalitzat i directe amb els seus clients. El comerç ha afegit productes de tot tipus relacionats amb el món de la música per tenir altres fonts d'ingressos. 

Des dels seus inicis ja es realitzaven firmes de discos a l'establiment, però una novetat dels últims anys ha estat la incorporació de petits concerts acústics per tal de promocionar els grups de la zona. L'any vinent Qui'k discos fa 40 anys i té previst fer una gran celebració amb ressò a la ciutat.