Back to top

La DOP Siurana exporta la meitat de la seva producció

JONATÁN SORIANO

Estats Units, Japó i Taiwan són els principals importadors d’oli de la Denominació d’Origen Protegida Siurana. L’any passat la certificació va exportar la meitat de la seva producció per valor de més de nou milions i mig d’euros. La denominació assegura que aquestes dades responen a la manca de cultura de l’oli en els consumidors autòctons i confia en actes com el de la festa de l’oli, que tindrà lloc aquest cap de setmana, per reivindicar el producte de qualitat.

L’oli no es pot comprar utilitzant el preu com a referència de la seva qualitat. Aquesta és la tesi que defensa la Denominació d’Origen Siurana, que assegura que les exportacions han agafat tanta importància al territori per la manca de cultura sobre aquest producte en la població autòctona. La certificació va exportar l’any passat el 50% de la seva producció, per valor de més de nou milions i mig d’euros. Estats Units va ser el principal destinatari gràcies a les comunitats italianes residents al país i al concepte que tenen de l’oli. El segueix el mercat asiàtic, amb Japó i Taiwan al capdavant.

Les xifres que s’esperen per la temporada d’enguany giren al voltant de les del 2014 però des de la denominació asseguren que sempre es juga amb uns marges de variabilitat. De la collita anterior no hi han quedat excedents i encara s’estan valorant les diverses opcions per maniobrar.

La denominació destaca la importància d’iniciatives com la de la festa de l’oli, que tindrà lloc aquest cap de setmana a Reus, per fomentar el mercat de proximitat i el valor de la qualitat en la cultura de l’oli.