Back to top

La Fira vol ampliar la varietat d'oferta després d'un 'bon primer any'

JORDI OLÀRIA GRAS - ORIOL SOLÉ

Fa 365 dies que l'avinguda de Sant Jordi va veure com La Fira Centre Comercial obria les seves portes després de mesos d'expectatives, rumors i trasllats de comerços del centre com, per exemple, els del grup Inditex. El que havia estat escenari de congressos i convencions es va convertir en un nou pol comercial de la ciutat. No hi van faltar els dubtes respecte el futur del comerç tradicional i la seva cohesió amb el nou espai. Uns dubtes que, ara, sembla que s'han esvaït.

Un any després d'entrar en funcionament, La Fira Centre Comercial registra una ocupació del 96% als seus locals segons la mateixa empresa, una ocupació centrada, principalment, en la moda i els complements, però que també vol obrir el ventall d'oferta amb propostes d'oci per potenciar l'última planta, la de restauració. Pel que fa al client tipus, les botigues del centre fan que tingui una freqüència de visites menor que altres espais similars, però, alhora, la seva despesa mitja acostuma a ser més elevada. Per tot plegat, l'empresa considera que ha complert la seva funció, convertir-se en un actiu comercial més de la ciutat de Reus.

'Creiem que hem sumat', diu Mayte Forján, directora de La Fira, 'veníem a sumar, complementem l'oferta comercial de la ciutat de Reus, l'objectiu de tot el comerç de Reus entenem que és el mateix, captar nous visitants a la ciutat'.

La previsió, quan el centre va obrir, era rebre uns 4 milions i mig de visitants, una xifra que no s'ha assolit del tot. La Fira estima que han creuat les seves portes un 4 milions de persones, una xifra, diuen, satisfactòria. En la mateixa línia es mostren alguns dels negocis instal•lats al centre, contents de la decisió presa tot i esperar que segueixi augmentant el nombre de visitants.

'Tenim el client habitual, que ve a visitar el centre comercial i, de pas, fa una petita compra del que necessita en aquell moment' explica Dolores González, reponsable de botiga del supermercat Aldi. 'No hem perdut clients' sentencia Inés Bonet, segona encarregada de Massimo Dutti, 'tenim els mateixos que sempre o, fins i tot, algun més que quan estàvem al centre'.

La Fira ha aconseguit, amb aquest primer any, fidelitzar alguns clients que hi passen ni que sigui per tombar.

L'Azahara Sala hi va 'a comprar roba, a donar un tomb, a comprar sabates, vinc cada dia'.

D'altres, en canvi, la visiten menys sovint, però amb la mateixa mentalitat, com la Milagros Romero, que afirma que 'm'agrada mirar, i si m'agrada alguna cosa, compro, i sinó, doncs marxo'.

Pel que fa a possibles millores, la demanda principal, una vegada tancades les portes del carrer, és l'oci. Tal com explica el Jean Pierre Martín, 'jo crec que falta oferta de cinema, i el que era incòmode era l'excés de ventilació, que ja estan arreglant'.

La Fira, com passa també al centre de la ciutat, pensa ja en la campanya de Nadal, una nova oportunitat per atraure clients amb  la decoració, l'oferta comercial i les activitats i esdeveniments. Una oportunitat per demostrar el grau de consolidació en el teixit comercial de Reus.

 

 

El comerç local supera l'examen

El comerç del centre de la ciutat també ha viscut, aquest últim any, pendent del centre comercial de l'avinguda de Sant Jordi. Admeten que generava respecte quan va obrir les seves portes, però asseguren que el teixit local ha sabut resistir l'embat del centre comercial. 'Portem més de deu anys de crisi de consum' explica Àlfred Pitarch, president d'Unió de Botiguers, 'el fet d'obrir portes La Fira no ens ha afavorit, el consum s'ha disgregat i és una feina del dia a dia continuar lluitant contra aquesta competència; hem d'assumir que aquest centre hi és'.

La presidenta del Tomb de Reus, Gemma Molner, per la seva part, considera que 'la part positiva és tenir més afluència de públic, i la negativa va ser el tancament de molts petits comerços al centre de la ciutat, però com que Reus és una ciutat comercial, hem estat capaços de ressorgir i tornar a tenir els carrers amb un petit comerç al costat de l'altre'.