Back to top

L'enèsim retard de Foment emplaça el Corredor al 2018

La nova data d'entrada en funcionament de la infraestructura ha generat malestar i crítiques per part del sector empresarial del territori i també de les plataformes socials
Les obres de l'estació intermodal de Reus

Abril de 2016. L'aleshores Ministra de Foment, Ana Pastor, visita les obres de la nova estació de Cambrils. En relació a la posada en marxa del servei al tram del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant i Tarragona, afirma que entre febrer i març l'equipament estarà acabat. Una afirmació que també permet preveure la propera posada en marxa del nou servei.

A principis d'aquest 2017, el successor de Pastor al Ministeri de Foment, Íñigo de la Serna, rectifica i torna a ajornar l'inici del servei en proves a principi de 2018. El que es tradueix en un retard de quinze anys des que al 2001 s'iniciessin les obres per desdoblar aquest tram. Unes obres que podrien haver acabat al 2006 si no s'hagués produït una aturada entre el 2005 i el 2012, segons la conselleria de Territori i Sostenibilitat.

 

Les grans empreses demanen rigor

La decisió de Foment ha provocat especial crispació entre els lobbys empresarials al territori. Per exemple l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) que, tot i que no contempla sumar-se a cap acció de pressió conjunta, com ara la que preparava l'Associació de Promoció del Gran Eix Ferroviari d'Europa, Ferrmed, demana a l'Estat que es prengui seriosament la realitat a un territori que, segons expliquen, s'està jugant 30 milions d'euros d'inversió en el sector petroquímic. "Identifiquem aquesta infraestructura com a estratègica i, per tant, vull pensar que hi ha la confiança en què això tiri endavant, des del moment en què es preveuen aquestes inversions i que algunes de les quals ja s'han fet", explica la directora general de l'AEQT, Teresa Pallarès.

 

Les plataformes prioritzen rodalies

Adif assegura que al 2012 es van reprendre les obres amb 300 milions d'euros i que ara mateix s'han executat en prop d'un 90% del total. Els retards en la infraestructura han endarrerit la descongestió de les línies de rodalies R15 i R16, fet que tampoc agrada a les plataformes socials que demanen prioritat per aquells serveis que utilitzen més persones. "Qui està fent més pressió pel Corredor del Mediterrani són els valencians, aleshores es tracta d'un tema que no és prioritari per al Ministeri. De totes formes és incomprensible perquè hi ha un munt de diners invertits que s'estan rovellats i retardar-ho quan està tota la instal·lació feta ens sembla una mostra de menyspreu", defensa el representant de la Plataforma pel Transport Públic, Daniel Pi.

De moment les obres de la nova estació de Cambrils segueixen aturades i a Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant encara no han començat i l'administrador estatal no dóna dates. D'altra banda, també hi ha pendent el problema de l'ampli de via europeu que ara mateix arriba només a Barcelona i que Adif té previst comunicar amb Castelló a través del tercer fil, tot i que aquesta actuació correspon a una fase posterior. 

Notícies relacionades