Back to top

L'escola inclusiva amb més recursos

MAR ROVIRA

El Departament d'Ensenyament ha destinat més recursos a l'escola inclusiva aquest curs. En concret, s'han incrementat en 61 les dotacions en els centres de màxima complexitat i en 15 en les Unitats d'Educació Especial a la demarcació de Tarragona. Ens hem fixat en el cas de l'escola Rubió i Ors de Reus. Un centre amb una gran diversitat i complexitat educativa. 

L'escola Rubió i Ors és un centre de màxima complexitat. Té una trentena d'alumnes amb necessitats educatives especials i un total de 12 alumnes a la Unitat d'Educació Especial, més conegudes com a UCES. Per aquesta raó, les hores de la vetlladora d'aquesta escola han augmentat en cinc més aquest curs.

El motiu principal és la necessitat de donar una atenció més directa a dos alumnes amb autisme de la classe de P3. L'educadora social de l'escola, Marta Paricio, ha explicat que des del curs passat s'ha establert aquesta figura, ja que "els mestres es troben amb moltes necessitats educatives especials a les aules i han d'atendre a tots els alumnes" i ha afirmat que la "seva intervenció permet un treball en conjunt" que facilita l'aprenentatge.

Malgrat que el centre ha mantingut els recursos i el mateix personal respecte el curs anterior, "seria ideal treballar dos docents a l'aula per poder atendre millor aquest tipus d'alumnes ", ha apuntat la mestre d'educació especial Ana Medina. Segons dades del Departament d'Ensenyament s'han incrementat en gairebé 3.000 les hores del vetllador i a la demarcació de Tarragona són 220 els centres que reben aquest suport.

La delegada territorial d'aquesta matèria, Sílvia Rodes, ha assenyalat que es tracta d'un suport "extraordinari i no educatiu, un suport de mans i peus" per donar cobertura "a un alumnat molt específic que necessita un suport d'autonomia".