Back to top

L'impacte econòmic de l'ascens del Reus ja té una xifra

ADRIÀ MORTE

5.200.000 euros. Aquest és l'impacte econòmic que generarà l'ascens del Club de Futbol Reus Deportiu a la ciutat i la seva àrea d'influència. Ho diu un estudi de la Cambra de Comerç de Reus. L'ens cameral ha utilitzat conceptes com la despesa en pernoctacions, restauració i transport, l'impacte indirecte en l'economia de la demarcació i l'efecte mediàtic de l'ascens a nivell de repercussió. Una fita històrica que segons la Cambra, a banda de beneficiar econòmicament la ciutat, és una oportunitat pels empresaris. 

L'Estudi de la Cambra de Comerç de Reus quantifica l'impacte de l'ascens del Reus en gairebé 5.200.000 euros. L'ens cameral s'ha ajudat d'estudis com el de l'Hercules, l'Alcoià o l'Almeria, coordinats també per altres Cambres per elaborar-lo. Tots utilitzen la mateixa metologia que es basa en el càlcul de quatre factors determinants. El més important d'aquests és l'efecte mediàtic, és a dir, l'increment de repercussió a la localitat i territori d'influència on es troba el club com a conseqüència de l'ascens de categoria. En el cas del Reus parlem de 3.100.000 euros.

Per la Cambra de Comerç com pel Club, una oportunitat per tots els empresaris de la demarcació.

Per una altra banda, s'analitza l'efecte directe i l'indirecte. El primer és la suma de la despesa en hotels, restaurants i comerços ja sigui per aficionats i professionals locals o visitants. Una xifra estimada en 1.200.000 euros. L'indirecte, de 280.000 euros, és el càlcul de l'efecte arrossegament que el directe té sobre altres sectors productors de bens i serveis. Per acabar, el darrer factor, la transferència de pressupost, de 580.000 euros, quantifica la repercussió en l'economia local de l'increment dels comptes del club. 

 

 

Volem afegir més punts de vista a les conseqüències de l'ascens. En parlem amb el consultor de comunicació i expert en màrqueting Pau Canaleta