Back to top

El model de gestió d’Aena, un dels inconvenients per a l’aeroport

JORDI OLÀRIA GRAS

Ahir es va donar a conèixer el balanç de passetgers anuals que han transitat per l’aeroport de Reus. La xifra és un 17% inferior a la del 2014 i se situa en poc més de 700.000 passatgers i respecte el 2013 se n’han perdut 260.000.

El model de gestió d’Aena, l’empresa pública encarregada dels aeroports de tot l’Estat espanyol, no dóna autonomia a les infraestructures. Aquest és un problema per a l’aeroport de Reus segons alguns experts en matèria econòmica. Leo Vigildio, delegat sindical d’UGT, en canvi, apunta a la falta de personal, que limita l’horari d’obertura de l’aeroport.

Vigildo, a més, també apunta a Barcelona a l’hora de buscar responsables, i és que l’aeroport del Prat, afirma, gaudeix de preferència respecte infraestructures com les de Reus o Girona. Des de la vessant econòmica, en canvi, es considera que el problema principal és que el model de gestió en xarxa. Alguns experts afirmen que limita l’autonomia dels equipaments a l’hora d’explorar noves línies comercials.